Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سیداحمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به خبرسازی های صورت گرفته در خصوص کمبود شیر و شیرخشک به خبرآنلاین افزود: آمارها نشان می دهد دام داران ایرانی در سال حدود 11 میلیون تن شیر تولید می کنند که در حدود 70درصد یعنی 8 میلیون تن آن جذب صنایع لبنی و بخش کوچکی از در لبنیاتی های سنتی مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم اینک با مازاد تولید روبرو هستیم و کمبود شیر را شدیدا تکذیب می کنم.

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور گفت: بر اساس اظهارات مقامات وزارت کشاورزی و همچنین آمار های گمرک، صنایع لبنی رشد قابل توجهی داشته اند حال آن که اگر در کشور کمبود بود، روند صادرات کند یا متوقف می شد و دولت جلوی صادرات لبنیات را می گرفت.
مقدسی مسئولیت این اخبار و شایعات را متوجه مافیای لبنیات می داند و معتقد است: شرکت های بزرگ لبنیات، همواره تلاش می کنند با ابزارهای مالی هم دولت و هم دام داران را زیر فشار خود قرار دهند. ما همیشه شاهد فشار آنها بر روی دام داران هستیم تا بهای شیر را با قیمت های پایین تر از قیمت مصوب و در زمان های طولانی پرداخت کنند. از سوی دیگر کارخانجات لبنی، دولت ها را هم زیر فشار قرار می دهند تا بتوانند در واردات و در توزیع محصولات در داخل و در صادرات، سود بیشتری را نصیب خود کنند. ببینید در موضوع شیرخشک صنعتی چه جنجالی راه انداختند تا در نهایت معاون وزیر کشاورزی آن را تکذیب کرد.

پیش تر معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران تاکید کرده بود: دلار 4200 تومانی چه ارگانی را قرار است برای خرید شیرخشک حرام کنیم؟ کار به جایی رسیده شیر خشک داخلی کشور را که یک میلیون تن صادرات داریم می خواهند از خارج وارد کنند! این کار فشار بر گلوی گاوداران است.
حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی نیز مشکل کمبود شیرخشک و نیاز به وارد را رد کرده بود.

 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: شیر خشک سرانه مصرف شیر لبنیات شیر گرانی در بازار لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۲۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود