Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبیین ارکان مداحی تأکید کرد: مجلس ها را طولانی نکنید چراکه آدم ها ظرفیت محدودیتی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان شنبه شب ( 17 شهریور) در سی و یکمین گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهل بیت سلام الله علیهم در محل بیت الزهرای کرمان با اشاره به اینکه این مجلس در نوع خود بی نظیر است چراکه اعضای آن خود، اهل تبلیغ و وعظ هستند، افزود: در امر فرهنگ سازی، مداحان نقش مهم و برجسته ای دارند لذا مداحان مجموعه ای مفید، مؤثر و کارآمد  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این مطلب که مداحی، ذاکری و تحریک احساسات انسان ها به صورت مثبت و بعد معرفتی انسان، کاری مثبت است؛ ابراز داشت: مجمع مداحان باید به قدرت و توان خود توجه داشته باشند و هم قدر این قدرت را بداند که گاهی با یک بیت شعر شما، ممکن است یک انسان به طور کلی دگرگون شود.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه لفظ درست یکی از ارکان مداحی است، بیان داشت: مداح باید از اشعاری استفاده کند که از بهترین الفاظ استفاده شده باشد.

 

وی اصل دیگر در مداحی را آهنگ درست عنوان کرد و افزود: هر آهنگی هرچند موجب جذب افراد شود معلوم نیست مجوز برای خواندن داشته باشد! انتقال محتوای ارزشمند به مستمع رکن دیگری در مداحی است که باید مورد توجه قرار گیرد.دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در روز قیامت برخی کارهایی که مربوط به ما هست و نشان داده می شود ما از آن بی خبر هستیم، اظهار داشت: هر کلمه ای که مداحان می گویند، حساب و کتاب دارد همچنین هرچه مداحان مستمع بیشتری داشته باشند رسالت شان هم مهم تر است لذا رسالت مداحان بزرگ و عظیم است.

 

وی با اشاره به ابزاری که در اختیار مداحان است، گفت: در حدیث داریم که هر کس در روز عاشورا گریه و زاری داشته باشد در روز قیامت شاد است همچنین امام صادق علیه السلام فرمودند: خدا را سپاس که در میان مردم کسانی را قرار داد که مدح ما را می کنند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که مداحی ارکانی دارد که یکی از آنها صدای خوش است، اظهار داشت: یکسری صداها گرم است و به محض شروع افراد را جذب می کند، یکسری صداها سوخته است وقتی شخص می خواند آه از نهاد مستمع بلند می شود و یکسری صداها سرد است که بر روی فرد اثرگذار نیست لذا صدای خوش یک اصل است.

 

وی با بیان این مطلب که با مداحی مداحان باید موجب شود که دوستان اهل بیت بیشتر شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید: برخی ها با مداحی پایه های نظام را تضعیف می کنند از طرف دیگر زبان و عمل هر دو تأثیر بر افراد می گذارد و هر دو ابزار تبلیغ هستند.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مداحان با روح و  روان مردم ارتباط دارند، اثرگذار هستند و خدا در روز قیامت از این ظرفیتی که مداحان در اختیار دارند سوال می کند، عنوان داشت: مجلس ها را طولانی نکنید چراکه آدم ها ظرفیت محدودیتی دارند.

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در روضه اهل بیت سلام الله علیهم به تمام ارکان آن توجه کنیم، ابراز داشت: باید به سهم خود، سخنران و قاری در جلسه توجه کنید.

 

پایان پیام/480

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور ماه محرم خبرگزاری شبستان دولت کانون های مساجد هرمزگان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان افزایش قیمت اردبیل حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ماه محرم الحرام مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای گلایه امام (ره) از آهنگران + فیلم

صادق آهنگران، مداح دوره دفاع‌مقدس در برنامه برمودا از خاطره گلایه امام خمینی (ره) نسبت به یکی از مداحی‌هایش می‌گوید که امام به وی تذکر داده بود که نسل ما، نسل حماسه است و باید مداحی‌های حماسی بخواند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • ماجرای گلایه امام (ره) از آهنگران + فیلم
  • تشییع و خاکسپاری ۲ شهید گمنام در استان کرمان
  • دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • مردم خوزستان از تردد غیر ضروری و حضور در مناطق پرخطر پرهیز کنند
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد