Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، اسفندیار نظری با بیان اینکه نتایج سنجش هوش دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان ویژه تیزهوشان مقطع متوسطه اول چهارشنبه 21 شهریور امسال اعلام می شود افزود: تعداد دانش آموزان پایه ششم متقاضی تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان مازندران 7 هزار و 981 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ظرفیت پذیرش مقطع متوسطه اول برای 645 نفر (رقابت 12 دانش آموز برای هر صندلی) از از احتمال افزایش ظرفیت تا 700 نفر در سال تحصیلی جدید خبر داد.
نظری با اشاره به اینکه اولیای دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی hoosh.medu.ir از نتیجه آزمون مطلع شوند گفت: دانش آموزان قبول شده در سنجش با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مدرسه مربوطه برای ثبت نام مراجعه کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه فرآیند ثبت نام تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت افزود: امسال برای نخستین بار پذیرش پایه های ششم و هفتم در مدارس استعدادهای درخشان بدون آزمون و با سنجش هوش انجام می شود افزود: در حال حاضر 28 مدرسه تیزهوشان پایه متوسطه اول و دوم، برای 7 هزار و 500 نفر ظرفیت دارد.
نظری گفت: در سال تحصیلی جدید در مجموع 40 هزار دانش آموز مازندرانی بعد از گذراندن دوره 6 ساله مقطع ابتدایی، وارد مقطع متوسطه اول شده و بر اساس گزارش آموزش و پرورش امسال بیش از 530 هزار دانش آموز در 4 هزار و 200 مدرسه و آموزشگاه تحصیل خواهند کرد. همچنین 96 درصد ثبت نام دانش آموزان استان برای سال تحصیلی جدید انجام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مدارس تیزهوشان مازندران نتایج پذیرش آموزش و پرورش سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟