Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@07:45:47 GMT

رسانه‌های نوین فرصتی برای تبلیغ دینی هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۳۹۳۴۵

رسانه‌های نوین فرصتی برای تبلیغ دینی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری صبح یک‌شنبه در مراسم افتتاح کانون فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای هشت در شاهرود ضمن بیان اینکه یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کانون‌های فرهنگی و تبلیغی است، بیان داشت: در عرصه رسانه‌های نوین امروز می‌بایست حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم چراکه دشمنان در این حیطه اقدامات فراوانی را در دستور کار قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تبلیغ مجازی نیز یکی از روش‌های تبلیغ دین مبین اسلام در کنار روش‌های سنتی است، تأکید کرد: سوره احزاب مقوله تبلیغ را مطرح می‌کند که البته مصداق آن، تبلیغ چهره به چهره است یعنی همان کاری که معصومان داشتند که البته این تبلیغ سنتی ویژگی‌های خاصی دارد که با فضای مجازی متفاوت هستند.

ضرورت اهمیت دادن به فضای مجازی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره ویژگی‌های تبلیغ سنتی گفت: تبلیغ سنتی و چهره به چهره سه رکن دارد نخست روحانی دوم مسجد و منبر و سوم مردم که مجموع این عوامل باعث می‌شود تا این نوع تبلیغ، یکی از موفق‌ترین شیوه‌های تبلیغی در فرهنگ شیعی و ایرانی باشد.

شکری بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ روش‌های سنتی تبلیغ تأکید دارند، گفت: این امر هیچ منافاتی با روش‌های نوین تبلیغی ندارد.

وی افزود: روش‌های سنتی چهره به چهره هم دیداری و هم شنیداری هستند همچنین گفت‌وشنود برقرار می‌کنند در درجه سوم اما میزان تأثیرگذاری بسیاری دارند و درنهایت افرادی را می‌طلبد که از تبلیغ نهراسند اما همان‌طور که بیان شد این نوع تبلیغ دینی، نافی سایر عرصه‌های تبلیغی نیست لذا باید از فضای مجازی استفاده خوبی برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در سال۲۰۱۸ در هر یک دقیقه در فضای مجازی سه میلیون و ۷۰۰ هزار سؤال از گوگل پرسیده و ۱۸ میلیون پیام متنی در یک دقیقه مخابره می‌شود، گفت: این اعداد نشان می‌دهند که با دریای عمیقی از اطلاعات و داده‌ها سروکار داریم پس درنتیجه باید بدانیم اهمیت تبلیغ مجازی تا چه اندازه است.

کد خبر 4394316

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی سمنان شاهرود علی شکری فضای مجازی مردم علیه احتکار بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دولت گرگان مشهد شیراز ماه محرم شهرکرد یاسوج احتکار خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۳۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند

کمال اکبری در نشست خبری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰ مقاله چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشکده دین و رسانه افزود: استقبال مراکز علمی از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه قم، پژوهشگاه‌های وابسته به حوزه و دانشگاه و نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین بسیار عالی بود. نیازمند استفاده از ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی برای تولیدات صدا و سیما هستیم.

دبیر همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، محور‌های این همایش را "دین، فرهنگ و نظامات رسانه‌ای"، "دین، جهانی شدن و رسانه‌های نوین"، "دین و زیبایی‌شناسی رسانه‌های نوین"، "زبان دین و زبان رسانه‌های نوین" و "دین دیجیتال و رسانه‌های نوین" اعلام و خاطرنشان کرد: "روش‌شناسی مطالعات دینی و رسانه‌های نوین"، "فرهنگ، حکمرانی و رسانه‌های نوین"، "رسانه، خرده‌فرهنگ‌ها و تفاهم فرهنگی"، "رسانه‌های نوین، خانواده و سبک زندگی"، "هویت دینی، عدالت‌طلبی و رسانه‌های نوین"، "دین و قالب‌های برنامه‌سازی در رسانه‌های نوین" از دیگر محور‌های این همایش است.

اکبری عنوان کرد: "استعاره و تمثیل در رسانه‌های نوین"، "فرصت‌ها و چالش‌های دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های اخلاقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "چالش‌های حقوقی حضور دین در رسانه‌های نوین"، "هنر‌های رسانه‌ای و عرفی‌سازی دین"، "دین، رسانه‌های نوین و چالش‌های زیست‌محیطی"، "تنظیم‌گری رسانه‌های نوین و حکمرانی فضای مجازی"، "فرهنگ و آینده‌پژوهی رسانه‌های نوین"، "علوم شناختی، دین و رسانه‌های نوین"، "هوش مصنوعی، دین و رسانه‌های نوین"، "رسانه‌های نوین و بازآفرینی انقلاب اسلامی" و "دین و تنوع زیبایی‌شناسی‌های نوظهور" از دیگر محور‌های این همایش ملی است.

رئیس دانشکده دین و رسانه قم گفت: این همایش برای تولید ادبیات علمی و فرهنگی در مبحث رسانه‌های نوین است، بنا به تغییرات ساختاری سازمان صداوسیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای و فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه ضروری است. همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاشی از سوی همه اندیشمندان، اساتید حوزه و دانشگاه برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

دبیر این همایش تصریح کرد: اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته و برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم و نهم خرداد در استان تهران و قم با معرفی مقالات برگزیده برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم