Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، عبدالرضا باقری به همراه تعدادی از معاونان وزارتخانه و برخی از روسای دانشگاه ها با رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آستانه آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانشگاه‌ها دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این نشست مشترک که در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، مشکلات ناشی از عدم تخصیص کامل بودجه جهت تعمیرات خوابگاه‌ها، قراردادهای پیمانکاری، لزوم تخصیص ارز دانشجویی و فرصت مطالعاتی و ارز لازم جهت ادامه همکاری با پایگاه‌های اطلاعاتی و تأمین مایحتاج آزمایشگاهی و همچنین مشکلات دانشجویان تحت تعقیب قضایی و پاداش بازنشستگی را با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مشترک معاونان آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، تبریز، تربیت مدرس و علامه طباطبایی و رئیس امور علمی سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.

همچنین در نشست جداگانه‌ای عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی و حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

باقری در این دیدار مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها در آستانه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند؛ مشکلات مالی و ارزی، پاداش بازنشستگی و موضوع دانشجویان تحت تعقیب قضایی از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد و نایب رئیس مجلس در این زمینه قول مساعد برای رفع مشکلات داد.

کد خبر 4398541 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های ایران وزارت علوم تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مردم علیه احتکار دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه های ایران منصور غلامی دانشگاه تهران آموزش پزشکی حسین توکلی حکم انتصاب دانشگاه تبریز طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۴۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود