Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@03:54:16 GMT

دفتر دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۰۴۰۰

دفتر دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان بسته شد

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش کلاسیک و دستگاهی با حضور سید عباس صالحی و هنرمندانی که اعضای هیات داوری این رویداد بودند در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان  در بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک شامگاه یکشنبه ۱۸ شهریورماه با حضور اهالی موسیقی و معرفی  برگزیدگان این بخش ها در تالار وحدت برگزار  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد . اجرای این مراسم را سید عباس سجادی بر عهده داشت. سپس فیلمی از اجراهای بخش کلاسیک و دستگاهی در جشنواره موسیقی جوان پخش شد .

 

دکتر هومان اسعدی دبیر جشنواره موسیقی جوان هم در سخنانی بر نیاز به آموزش برگزیدگان جشنواره  موسیقی جوان تاکید کرد و گفت: قطعا تاسیس نهاد یا موسسه ای  که در آن به آموزش برگزیدگان توجه شود برای آینده کشور سودمند است.

 

سپس آرمان مهدیه قطعاتی را با سنتور اجرا کرد. استاد حسین علیزاده از اعضای هیات داوران جشنواره موسیقی جوان هم برگزاری این رویداد را نوید بخش برای آینده موسیقی ایران خواند و  گفت: جا دارد جوانان در تمامی ارکان موسیقی نقش داشته باشند که از حیثت هنرمند و موسیقی دفاع کنند ما در این چند روز شاهد اجرای این جوانان بودیم و احساس غرور کردیم.

 

در ادامه این مراسم قطعاتی از برگزیدگان بخش کلاسیک اجرا شد.

 

 

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز در این مراسم با بیان اینکه هیچ موسیقیدانی در تاریخ موسیقی این سرزمین نبوده که قطعه ای را با نام ایران نزده و یا به گونه ای نوای او با رنگ و بوی ایرانی عجین نشده باشدف گفت: ایران رنگین کمانی از موسیقی اقوام ایران است که مینیاتور زیبایی را از موسیقی این سرزمین ساخته است. حال بخشی از نوای مقاومت، عزت و نوای حماسه و ماندگاری ایران از طریق موسیقی ایرانی نواخته شده است؛ همیت موسیقی ایرانی با همیت ایرانی پیوند خورده است و حتی در روزگار ما چه در انقلاب اسلامی و چه در جریان هشت سال دفاع مقدس نقش موسیقی را در حفظ روحیه و عزت شنیده ایم و به یاد داریم. من از همین جا به همه هنرمندان جوان و پیشکسوتی که در این دوره از جشنواره شرکت کرده و نوای موسیقی ایرانی را به گوش رساندند آرزوی توفیق و شادکامی دارم

 

در این مراسم همچنین  برگزیدگان  بخش دستگاهی  قطعاتی را گروه نوازی و تک نوازی کردند.

 

 

در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان  مسئوالانی چون سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی،معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،علی ترابی، مدیر کل دفتر موسیقی، علی ثابت نیا،مدیر انجمن موسیقی و هنرمندانی چون حسین علیزاده ، شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان ،شاهین فرهت، حمیدرضا نوربخش ،اسماعیل تهرانی، مظفر شفیعی، جاوید مجلسی ،بهداد بابایی، حسام الدین سراج، محمد رضا فیاض، فاضل جمشیدی،کریم قربانی ،پدرام فلسفی،حسین بهروزی نیا،جمشید عندلیبی  و شهرام ثابت نیا حضور داشتند.

 

 

معرفی برگزیدگان بخش های کلاسیک و دستگاهی پایان بخش دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان  در تالار وحدت بود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مجلس اردبیل خانه های نور سیدعباس صالحی احتکار امر به معروف و نهی از منکر ادلب پیرغلامان حسینی سوریه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تالار وحدت مراسم اختتامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قلی پور از نام‌دارترین بخشی‌های شمال خراسان صبح جمعه پس از تحمل مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند برجسته موسیقی شمال خراسان مسلط بر روایت‌ها و داستان‌های گوناگون و کهن بوده که هنر خنیاگری خود را از نیاکان خود دریافت نموده بود.

عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی، از نامدارترین «بخشی» های خراسان شمالی، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی (دوتارنواز)، خواننده گویش ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی است که تاکنون در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی را داشت.

کد خبر 6095511

دیگر خبرها

  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت