Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:18:20 GMT

محرم رسید، به یاری حسین (ع) برخیزیم

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۲۲۹۲

محرم رسید، به یاری حسین (ع) برخیزیم

روزنامه امروز خراسان جنوبی 19 شهریور ماه یادداشتی با عنوان « محرم رسید، به یاری حسین(ع) برخیزیم » از زنگویی را منتشر کرد.

ادامه این نوشته به این شرح است: و امشب آغاز می شود، آغاز می شود یادی که در پی یک نام پرشکوه از زبان برمی خیزد.
آغاز می شود زمانی که تقویم ها سرخ نوشته اند به نام محرم. ماهی که خورشید را هم به تماشا می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نه فقط آن روز که از افق نیزه طلوع کرد بلکه تا همیشه آفتاب را شرح می کند و خورشید آسمان را به سلام خویش می آورد.
سخن از حسین(ع) است، که محرم با نام او احترامی مضاعف یافته است. همان امامی که خط تمیز حق از یاطل را برای همیشه چنان روشن کرد که همه جهان باطل نمی تواند آن را از نگاه مردم دور بدارد.
حسین(ع) را محبتی است که خدا آدم ها را بدان تکریم می کند.
این کلام مانای امام صادق(ع) است که؛ هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او می ‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او می‏ اندازد. این محبت البته فقط در احساس خلاصه نمی شود.
بالا و بالاتر می رود و در عمل تجلی می یابد که اصل محبت این است که با محبوب هم دل و همراه و هم اندیش باشی و بکوشی که خود را چون او بسازی باری ، محرم از همین امشب می رسد و مجالس عزای سید الشهدا برپاست.
دل به داغ است و دیده ابری است که سرشک از آن می بارد.
اشک هایی که مورد عنایت اهل بیت است ، چنانکه از زبان امام ششم(ع) به نگاهی لطیف می خوانیم که؛ رَحِمَ‏ا…دَمْعَتَک ….خداوند این اشک هایت را رحمت نماید.
این هم تلمیحی روح نواز است چه صاحب اشک هم در رحمت الهی صاحب جایگاه خواهد شد. این اشک و احساس می تواند و باید دیده ها را چنان بشوید که جز خوبی نبیند.
فلسفه قیام عاشورا هم برخاستن به ستیزه با زشتی ها و تلاش برای توسعه زیبایی هایی است که در آئین محمدی بدان اهتمام شده است.
آن حق خواهی و زیبا اندیشی است که آدمی را به باران می آورد. او می بیند که حقیقت را، خوبی را، سرمی برند و راه را برای زشتی و پلشتی و دروغ باز می کنند.
می بیند شقاوت، حاکم می شود و مشت حکومتش بر گونه کودکان می نشیند. می بیند به صداقت کودکان، سیلی می زنند.
می خواند که جوانان را قطعه، قطعه می کنند. می شنود که آتش در حرم می اندازند. می بیند که حریم می شکنند از با حرمت ترین خاندان تاریخ.
خب حق دارد بگرید، این عین همراه با حق است و ادای دین به امام لذاست که حضرت زهرا(س) ضمانتی بزرگ پای گریه کنندگان بر حسین(ع) می گذارد که؛ هرگاه گریه کنندگان بر حسینم داخل بهشت شوند.
من هم داخل بهشت می‏شوم .پس قدر باید دانست اشک را و ایمان را و حسین(ع) را و محرم را.
قدر باید دانست و به عمل باید برخاست مرحله بعد از احساس را که سید الشهدا امروز هم صدایش به هل من ناصر ینصرونی بلند است؛ آیا یاری کننده ای هست که حجت خدا را یاری کند؟
7559 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي يادداشت روزنامه امروز خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۲۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

به گزارش ورزش سه، در نخستین دیدار از این مرحله جام حذفی فوتبال ایران قرار است دو تیم مس رفسنجان و پیکان با یکدیگر دیدار کنند.

محرم نوید کیا برای تقابل با رضا عنایتی ۱۱ بازیکن ابتدایی تیمش را انتخاب کرده که به شرح زیر است: حامد لک، محمد نژاد مهدی، میثم سلیمان زاده، میثم تیموری، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، مهدی ترکمان، سعید واسعی، محمدمهدی محبی و سجاد شهباززاده.

این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر، دو بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که مسی‌ها در تهران پیروز میدان بوده‌اند و دیدار اخیر دو تیم هم در رفسنجان با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه