Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:38:13 GMT

تلاطم قیمت ها در بازار خودروی زنجان

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۵۵۹۴۵

تلاطم قیمت ها در بازار خودروی زنجان

خودرو یکی از کالاهایی است که بعد از دلار، سکه، طلا و زمین مورد توجه قرار گرفته و برخی افراد سعی دارند در این حوزه سرمایه گذاری کرده و از کنار آن به سود برسند.

این موضوع موجب شده بازار این کالا مورد توجه واسطه ها قرار گیرد، هر چند به تازگی کارخانه های سایپا و ایران خودرو اعلام کرده اند که پیش فروش محصولاتشان را آغاز کرده و برای جلوگیری از تخلف شرایطی مانند محدودیت فروش به افراد زیر 18 سال و محدودیت در ارائه کدملی را در سایت خود به نمایش گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



انبار کردن خودرو
با این حال به گفته رئیس اتحادیه مشاوران خودرو زنجان اظار می کند: نباید به این قضیه خوش بین بود چرا که برخی از دلالان از این فرصت استفاده کرده و با خرید چندین خودرو و انبار کردن ان در پارکینگ ها و انباری هایشان درصدد فرصتی هستند تا به سود برسند.
گرچه محرمعلی قنبری شرکت های سازنده خودرو را جزو مهمترین عوامل گرانی در حال حاضر می داند و می گوید: پیشتر این شرکت ها با اعلام این موضوع که قطعات برای ساخت محصولاتشان کم است سعی داشتند قیمت ها را بالا ببرند و همین فکر را عملی کردند.
وی در واکنش به موضوع پیش فروش خودرو از سوی این شرکت ها در چند روز اخیر می گوید: پیش فروش خودروها انجام می شود اما زمان واگذاری سال بعد صورت می گیرد و این زیاد به نفع مصرف کننده نیست.
قنبری در مورد قیمت خودرو در بازار می گوید: پرایدی که تا یک ماه پیش 26 میلیون تومان فروش می رفت هم اکنون 38 تا 40 میلیون تومان خرید و فروش می رود. در این میان خودروهای دیگری مانند ال 90 نیز گران شده و به 90 میلیون رسید و در حال حاضر در بازار پیدا نمی شود.
رئیس اتحادیه مشاوران خودرو در مورد قیمت خودروهای خارجی می گوید: قیمت این خودروها نیز تا 70 میلیون تومان گران شده است.
وی در پاسخ به این سوال که نقش اتحادیه و بازرسان ان در این آشفته بازار برای کنترل و نظارت بر قیمت ها چیست، می گوید: اتحادیه قدرت اجرایی ندارد و کسی نیز به حرف ما گوش نمی دهد و هر کسی که بتواند ماشینی خرید و فروش کند و به سود برسد خود را برنده داستان می داند و نمی توان کاری از پیش برد، اینجاست که باید سازمان ها و نهادهای نظارتی وارد عمل شوند.

افزایش قیمت
الهه مصطفایی کارشناس فروش نمایندگی ایران خودرو است. وی در گفت وگو با همشهری از افزایش قیمت خودرو ها می گوید و با اعلام این نکته که در حال حاضر شرایط فروش فوری و اقساطی نداریم میگوید: به دلیل حجم متقاضی زیادی که وجود دارد در سایت اختلال ایجاد می شود با این حال توانستیم ثبت نام به عمل آوریم هر چند ظرفیت تعداد خورد کم و متقاضی زیاد است.
وی در خصوص وضعیت فروش و پیش فروش خودرو اظهار می کند: ما قبل از افزایش قیمت خودرو ها فروش عادی ، فوری و پیش فروش داشتیم . در حال حاضر پیش فروش داریم و به دلیل مسایل و مشکلات که در زمینه قطعه است فروش فوری نداریم.
مصطفایی ادامه می دهد: شرایط فروش فوری بعد از عید و بروز مشکلاتی تامین قطعه و قطعه سازی و تحریمها برچیده شد.
وی در پاسخ به سوال اینکه تحویل برخی خودرو هایی که دربازه زمانی معینی که مشخص شده اند ولی تاخیرداشته است می گوید:قبل از این که مسئله تحریم شروع شود تحویل ها به روز بود و تاخیری نداشتیم شاید در 10 یا 15 روز طول می کشید. در خصوص خودروهایی که با کمبود قطعه روبه رو هستیم از جمله دنا پلاس توربو و سورن توربو با تاخیراتی روبه رو هستیم و خودرو پژو2008 با تاخیر خیلی زیاد تحویل داده می شود.
وی در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار می کند: افزایش قیمت بیشتر در خودورهای وارداتی بوده و این در حالیست که شرکت خوردو های زیر قیمت 45 میلیون تومان از افزایش قیمت خاصی اعلام نکرده است چون هر قشری بتوانند این خودروهارو خریداری کنند.

* روزنامه همشهری قزوین، زنجان، همدان. 1397،6،19.
3088/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازار خودرو تلاطم قيمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۵۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اواسط تابستان سال ۱۴۰۲ آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان از سوی هیات وزیران به تصویب رسید. این آیین‌نامه در راستای حمایت از ایثارگران و تسهیل در امر واردات خودرو برای جانبازان محترم تدوین شده بود. با وجود این، بنیاد شهید و امور ایثارگران در بررسی این آیین‌نامه، ایراداتی را در آن تشخیص داد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح آن را در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۲ به هیات دولت ارسال کرد.

نهایتا پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و با درک صحیح دولت از نیازها و دغدغه‌های جانبازان سرافراز، در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ اصلاحیه این آیین‌نامه به تصویب هیات وزیران رسید.

مهم‌ترین تغییر در این اصلاحیه، حذف ماده ۲۰ آیین‌نامه قبلی است. ماده ۲۰ پیشین، خرید و فروش خودروهای جانبازان را به مدت ۵ سال ممنوع می‌کرد. این موضوع، نارضایتی بسیاری از جانبازان را به دنبال داشت، چرا که آن‌ها را در استفاده از خودروهای خود محدود می‌کرد.

با حذف ماده ۲۰ جانبازان عزیز پس از واردات خودرو می‌توانند آزادانه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند. این اقدام گامی مهم در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های جانبازان محترم و تسهیل در امور مربوط به خودروهای ایشان تلقی می‌شود.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900301

دیگر خبرها

  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟