Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@13:29:34 GMT

کاندیداهای ریاست پارلمان عراق مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۶۹۴۴۶

کاندیداهای ریاست پارلمان عراق مشخص شدند

جهان > خلیج‌ فارس - همشهری‌آنلاین:
هشت تن از اعضا پارلمان جدید عراق پس از ارائه درخواست‌شان به محمد علی زینی، مسن‌ترین عضو و رئیس موقت این پارلمان، برای ریاست آن در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ کاندیدا شدند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم لیست اسامی هشت کاندیدای ریاست پارلمان عراق را به دست آورده که عبارتند از محمد تمیم، وزیر سابق آموزش و پرورش،

طلال الزوبعی، رئیس کمیته شفاف‌سازی پارلمان سابق،

احمد عبدالله الجبوری، استاندار سابق صلاح‌الدین،

اسامه النجیفی، رئیس پیشین پارلمان،

محمد الحلبوسی، استاندار سابق الانبار،

احمد الجبوری، نماینده استان نینوا،

رشید العزاوی، از رهبران حزب اسلامی و

محمد الخالدی، نماینده پارلمان عراق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاندیداها همگی از اهل تسنن هستند زیرا سهمیه سمت ریاست پارلمان عراق متعلق به اهل تسنن بوده و سمت نخست‌وزیری متعلق به گروه‌های شیعه و ریاست‌جمهوری برای کردهاست.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی خالد العبیدی، رئیس لیست ائتلاف النصر از استان نینوا در بیانیه‌ای اعلام کرد، العبیدی تصمیم گرفته برای پایان دادن به اختلاف‌ها برای سمت ریاست پارلمان کاندیدا شود.

در این بیانیه آمده است، این تصمیم العبیدی در نتیجه فشارهای سیاسی که به او برای کاندیداتوری وارد شده، اتخاذ شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، العبیدی شخصیتی برخوردار از امکاناتی است که او را برای هدایت پارلمان در مرحله آتی آماده می‌کند. او عملکردی شفاف داشته و حرفه‌ای بوده و در محافل سیاسی و مردمی از سوی گروه‌های مختلف مورد قبول است، او چهره مناسبی برای مرحله سیاسی جدید محسوب می‌شود و کاندیدایی برای پایان دادن به اختلاف‌ها و رقابت‌های موجود در محافل سیاسی است.

در همین زمینه: آیت الله سیستانی: چهره های قبلی نباید نخست وزیر شوند حشد شعبی: برای حفظ بصره و شهروندان به میدان می‌آییم جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق با درگیری فیزیکی آغاز شد ادامه جلسه اول پارلمان جدید عراق به ۲۴ شهریور موکول شد پارلمان جدید عراق آغاز به کار کرد العبادی: به عنوان نخست‌ وزیر به پارلمان می‌روم نتایج انتخابات پارلمانی عراق تایید نهایی شد بازشماری آرای انتخابات پارلمانی عراق پایان یافت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۶۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد

به گزارش ورزش سه، منتظر محمد ستاره عراقی تیم مس رفسنجان در دیدار با گل‌گهر سیرجان غایب بود و برای حضور در تیم ملی عراق فراخوانده شده بود.

محرم نویدکیا در واکنش به غیبت این بازیکن واکنش جالبی داشت و گفت: ما می‌توانستیم منتظر را به تیم ملی عراق ندهیم اما دور از انصاف بود، او کاپیتان تیم ملی امید عراق است و حق دارد که در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد.

نویدکیا با رد شایعه مصدومیت این بازیکن گفت: منتظر مصدومیتی ندارد، او دو اخطاره بود و فردا برای عراق بازی خواهد کرد.

تیم ملی زیر 23 سال عراق فردا در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • ۷ نفر برای ریاست مجلس رقابت می‌کنند/ سهم مستقلین در مجلس دوازدهم
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترکیب تراکتور و استقلال مشخص شد
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی مشخص شد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد