Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار ایلام منعقدشده، چشم‌انداز و افق روشنی در راستای توسعه فضاهای فرهنگی در استان دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سفر به این استان در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: سفر ما به استان ایلام با این نگاه بود که بتوانیم تصویری از کارهای مختلفی که می‌شود در فضای استان ایلام در حوزه فرهنگ و هنر انجام داد با کمک استاندار ایلام داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، با اشاره به سفر خود به استان، ابراز کرد: در این دور روز، نشست‌هایی با هنرمندان در شهرستان دره شهر داشتیم که از شهرستان‌های دیگر هم آمده بودند، دیداری با هنرمندان ایلام و برخی از شهرستان‌ها نیز برگزار شد، نشستی هم با شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: در ارتباط با مسائلی که در استان قابل‌تعمیم است برای سال جاری و سالهای آینده، منتهی به تفاهم‌نامه با استاندار ایلام شد که در حوزه‌های زیرساختی، فضاها و تجهیزات و تعمیرات اماکن فرهنگی در حد مقدورات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان انجام شود.

 

دکتر صالحی، افزود: تصمیم‌های خوبی در حیطه‌های تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، کتابخانه‌های در حال احداث، احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری در برخی از شهرستان‌ها و تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان و خانه مطبوعات، دفاتر سینمای جوان، احداث مجتمع فرهنگی و هنری مهران گرفته شد که انتظار می‌رود امسال و دو سال آینده بتوانیم به سرانه فرهنگی و هنری استان افزوده و شرایط بهتری در استان فراهم شود.

 

وی، ابراز کرد: در این تفاهم‌نامه کمک خواهد شد که سرانه فضای فرهنگی استان ارتقا پیدا کند و وضعیت بهتری نسبت به شرایط کنونی داشته باشیم، در حوزه سینمایی هم تصمیمات خوبی گرفته شد تا فضاهای سالن سینمایی شرایط بهتری داشته باشند، ساخت مجتمع به شکل استفاده سرمایه بخش خصوص دنبال می‌شود و توافقی با شهرداری صورت گرفت که زمینی اختصاص داده و سینما در این زمین‌ساخته شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: در فضاهای سالن‌های که موجود است نیز ظرفیت استفاده سینمایی به وجود بیاید و برای استفاده از سینمای سیار در شهرستان‌ها هم تصمیمات خوبی در نظر گرفته شد و در افقی که در حوزه زیرساخت‌ها، با نگاه خوب فرهنگی استاندار، چشم‌انداز خوبی در همکاری مشترک برای افزایش زیرساخت‌های فرهنگی استان دیده می‌شود.

 

دکتر صالحی، افزود: حتماً فضاهای فرهنگی و هنری مانند پارک و فضای سبز یک ضرورت برای شهرهاست، پارک‌ها دریچه تنفس هر شهر به شمار می‌روند و فضاهای فرهنگی دریچه تنفس روح شهروندان یک شهر است و هرچقدر امکان گسترش فضاهای فرهنگی و هنری در شهرها را داشته باشیم، شهر آرام‌تر و بانشاط‌تر وباامید تر زندگی می‌کند و به اشتغال اصحاب فرهنگ و هنر کمک می‌کند.

 

وی، بابیان اینکه هنرمندان هر استان ذخیره‌ای برای فرهنگ و هنر هستند تا فرصت دیده شدن پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری نیز در تصمیمات خوبی در شهرهای مختلف برگزار شود تصمیمات خوبی گرفته‌شده که با این افق تفاهم‌نامه، چشم‌اندازی مناسبی در فضای فرهنگی استان مشاهده می‌شود.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم مجلس اردبیل محرم خانه های نور سوریه جنگ اقتصادی احتکار ارتش فضاهای فرهنگی فرهنگ و هنر وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۷۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خلیج فارس هویت و میراث باارزش و ثمین سرزمین ایران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی، امروز در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس که در بندر بحرکان هندیجان برگزار شد، خلیج فارس را هویت و میراث گرانبها و ثمین سرزمین ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان ایران، مسایل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده‌اند که یکی از این مولفه‌های هویتی، مساله خلیج فارس است که قطعا به مثابه سایر توطئه‌های شوم آنان راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: هر چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای خلیج فارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیت‌سازی شود، به غنای هویتی و فرهنگی کشور می‌افزاید که تاثیر به سزایی در آینده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری درخصوص خلیج فارس گفت: این مساله فراتر از جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاش‌های زیادی با هدف تفرقه‌افکنی، جعل و تغییر در مولفه‌های هویتی ما داشته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: یکی از کم سابقه‌ترین حمایت‌ها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامه‌ای و زیرساختی در وزارت ارشاد دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

منادی با تأکید بر اجرای رویدادهای متعدد در زمینه فرهنگ و حفظ هویت استان و کشور گفت: بخش زنان و مادران خلیج فارس یکی از بخش های جدید این دوره از کنگره شعر خلیج فارس بود که استقبال از آن قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، در پایان‌ این‌ آیین از شاعران برگزیده در ششمین کنگره شعر خلیج فارس تجلیل شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود