Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@17:22:03 GMT

درخواست چند سناتور از پمپئو درباره میانمار

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۴۸۰۸

بین الملل > آسیا - ایسنا نوشت: 11 تن از سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی از دولت این کشور خواستند تا از تمامی ابزارهای لازم برای اعمال فشار بر دولت میانمار به منظور آزاد کردن دو خبرنگار زندانی رویترز، استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سناتورها به رهبری مارکو روبیو جمهوری خواه و جف مرکلی، دموکرات که هر دو از اعضای کمیته روابط خارجی سنا هستند در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه نوشتند: ما امروز نگرانی خود را در ارتباط با پرونده دو خبرنگار زندانی رویترز در میانمار ابراز می‌کنیم و از دولت دونالد ترامپ می‌خواهیم تا از تمامی ابزارهای لازمی که در اختیار دارد شامل اعمال تحریم‌های اقتصادی برای فشار وارد کردن بر دولت میانمار به منظور آزاد کردن بدون قید و شرط این دو خبرنگار استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه توسط شش دموکرات و پنج جمهوری خواه امضا شده است.

این دو خبرنگار رویترز حین تهیه گزارش درباره وضعیت مسلمانان روهینجایی در میانمار و سرکوب آنها توسط ارتش این کشور بازداشت شده و به هفت سال حبس محکوم شده‌اند.

این اقدام از سوی دولت میانمار باعث خشم مقام‌های غربی و سازمان ملل شده و آنها خواستار آزادی این دو خبرنگار شده‌اند.

52311

کلید واژه‌ها : مایک پمپئو - میانمار - ایالات متحده آمریکا -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مایک پمپئو میانمار ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس‌جمهور اشاره‌ای داشتند که ما آن را درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

 مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد برخی از نمایندگان تشکل‌ها از رئیس‌جمهور درخواست کردند که تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مانند گذشته بر عهده شورای عالی کار باشد و این امر به مجلس شورای اسلامی سپرده نشود.

رئیس‌جمهور نیز اشاره‌ای داشتند که ما آنرا درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی