Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام اباد - ایرنا - دادگاه عالی لاهور خواستار دخالت دولت مرکزی برای نجات اتباع این کشور که به جرم قاچاق مواد مخدر در ایران زندانی هستند ، شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا دادگاه عالی لاهور از وزارتخانه های دولت فدرال پاکستان( وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت توسعه منابع انسانی و اتباع خارج از کشور) خواست، برای آزادی اتباع این کشور که در زندان های ایران بسر می برند دست به اقدام مناسب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه عالی لاهور اعلام کرد هر چند پنج ماه از درخواست دخالت دولت برای بررسی موضوع زندانیان پاکستانی محکوم به اعدام در ایران گذشته است، تاکنون دولت مرکزی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.
قاضی «شاهد وحید» رئیس دادگاه عالی لاهور با قرائت دادخواست ' طرح عدالت پاکستان ' که در راستای بررسی اقدامات دولت مرکزی تنظیم شده است، گفت: بر اساس این دادخواست، دولت مرکزی باید برای شناسایی اتباع پاکستانی در زندان های ایران که به دلیل تخلفات مرتبط با حمل مواد مخدر و افیونی در انتظار حکم اعدام به سر می برند، انجام مناسبی انجام می داد.
در این دادخواست آمده است : با توجه به اصلاح قوانین مرتبط با حمل و قاچاق مواد مخدر در ایران که بر اساس آن در حکم اعدام بسیاری از محکومان تخفیف قائل شده است، محکومان پاکستانی برای بهره مندی از این قانون باید از طریق کانال های حقوقی به دادگاه مراجعه کنند.
قاضی دادگاه در واکنش به درخواست نمایندگان دولت مرکزی که مهلت بیشتری را تقاضا کردند، خطاب به آنان گفت: آیا وظیفه شما نیست که از اتباع پاکستان در ایران حمایت کنید پس چرا سهل انگاری می کنید؟
دادگاه سپس از نمایندگان وزارت خانه های دولت فدرال خواست گزارش اقدامات خود را ظرف دو هفته آینده به دادگاه ارائه کنند .
دادگاه در پایان جلسه اعلام کرد که مهلت داده شده دیگر تمدید نخواهد شد .
سازمان ' طرح عدالت پاکستان ' در دادخواست خود اعلام کرده که وزارت امور خارجه پاکستان و سفارت این کشور در تهران تاکنون هیچ اقدامی برای نجات جان اتباع محکوم به اعدام در زندانهای ایران انجام نداده است.
ژانویه سال 2018 میلادی با اصلاح قوانین کیفری در ایران حکم مرگ بسیاری از مجرمان در ارتباط با قاچاق مواد مخدر لغو شده است.
وزیر اطلاع رسانی، میراث ملی و رسانه های پاکستان نیز چهاردهم شهریورماه امسال در پایان نشست هیات دولت کابینه فدرال گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد، با وی در خصوص آزادی زندانیان پاکستانی در ایران، تبادل نظر شد.
حسین فواد چودری در خصوص وضع زندانیان پاکستانی در دیگر کشورهای جهان گفت: در زمان حاضر تقریبا 10 هزار پاکستانی به جرم ارتکاب جرائم مختلف در کشورهای مختلف زندانی هستند.
وزیر اطلاع رسانی پاکستان مدعی شد که تعدادی پاکستانی نیز به جرم حمل یا قاچاق مواد مخدر در ایران، به مجازات مرگ محکوم شده اند و در بازداشتگاه های مختلف ایران به سر می برند.
آساق**6125**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگاه لاهور زندان هاي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

مدیر ستاد دیه استان تهران گفت: به مناسبت روز معلم، دانش‌آموزان مجتمع آموزشی «معلم» با اهدای ۳۱ میلیون تومان در پرداخت بدهی سه نفر زندانی سهیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، عباس کشانی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران مجتمع آموزشی «معلم» ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

وی افزود: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

کشانی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

وی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یاد شده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

لازم به ذکر ست، خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند، همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 748769

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی