Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@21:10:50 GMT

اعتیاد اینترنتی در مردان بیشتراز زنان است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۸۶۰۴۹

اعتیاد اینترنتی در مردان بیشتراز زنان است

رکنا: استادیار دانشگاه پیام نور تهران گفت: سن اعتیاد اینترنتی بین 16 تا 29 سالگی است و مردان بیشتر از زنان به این اعتیاد دچار می شوند.

به گزارش رکنا، امین رفیعی پور روز چهارشنبه اظهار داشت: اعتیاد اینترنتی، استفاده بیش از اندازه از رایانه و سایر ابزار و تکنولوژی های مدرن وابسته به اینترنت مانند تلفن همراه و وابستگی به آنها به شمار می رود؛ به طوری که باعث ایجاد خلل یا مشکل در رسیدگی به فعالیت های اجتماعی و امور روزانه و در نهایت بروز مشکلات روانی در افراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که به اعتیاد اینترنتی دچار می شوند در روزهای اول احساس خوبی دارند و تصور می کنند که معتاد Addicted نیستند اما با گذشت زمان کم کم ارتباط با افراد خانواده نسبت به گذشته کمتر می شود تا جایی که حتی ممکن است آنها را فراموش کنند.

این روانشناس گفت: وابستگی شدید به ارتباطات عاطفی و دوستانه آنلاین، تجارت های آنلاین و بازی ها، حراج های آنلاین، قمار آنلاین، اخبار و مسائل جنسی از جمله انواع اعتیاد اینترنتی است.

رفیعی پور درباره نشانه های اعتیاد اینترنتی توضیح داد: از نشانه های اعتیاد به فضای مجازی این است که فرد زمان زیادی را صرف استفاده از این فضا می کند و متوجه سپری شدن زمان نمی شود، ساعاتی که از اینترنت استفاده نمی کند، مدام به آن فکر می کند، مناسبات و مشکلات خانوادگی را فراموش می کند و به مرور زمان تمرکز خود را از دست داده و با مشکلات کاری زیادی مواجه می شود.

وی تاکید کرد: عوارض جسمی این اعتیاد شامل افزایش یا کاهش وزن، کمبود فعالیت فیزیکی، سردرد و گردن درد، مشکلاتی در کمر، داشتن چشم های قرمز و خسته و همچنین عادات غذایی نامنظم و ناسالم است.

رفیعی پور افزود: عوارض رفتاری اعتیاد اینترنتی نیز این است که فرد تا دیروقت از اینترنت استفاده می کند و بارها تلاش می کند که این عادت را ترک کند ولی موفق نمی شود و دوباره باز می گردد.

استادیار دانشگاه پیام نور تهران در خصوص علایم روانی اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی نیز توضیح داد: علایم روانی در افرادی که به اینگونه رفتار اعتیاد یافته اند، شامل افسردگی، اضطراب و وسواس است.

رفیعی پور درباره راهکارهای پیشگیری و درمان اعتیاد اینترنتی گفت: افرادی که با این مشکل مواجه هستند، لازم است برای ترک این اعتیاد از کمک خانواده و دوستان خود استفاده کنند، تفریحات خود را بیشتر کنند و به ورزش Sport بپردازند، قبل از رفتن به خواب گوشی تلفن همراه و لپ تاپ خود را خاموش کنند. پیام ها و اطلاعات وارد شده به تلفن همراه خود را در زمان های خاص مطالعه کنند و در نهایت در صورت عدم توانایی در ترک، به روانشناس مراجعه کنند.

استادیار دانشگاه پیام نور تهران خاطر نشان کرد: احتمال اعتیاد اینترنتی در بین دانشجویان، تک فرزندها و افرادی که کمتر حمایت اجتماعی می شوند، بیشتر از سایر افراد جامعه است؛ از این رو لازم است اطرافیان این افراد بیشتر به این مساله توجه داشته باشند و از بروز این مشکل پیشگیری کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه معتاد Addicted اخبار فضای مجازی ورزش Sport دانشگاه پیام نور زنان مردان اینترنتی اعتیاد اینترنتی عکس زن فیلم دختر مرد جوان پسر مادر همسر آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۸۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900148

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است