Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که احزاب سیاسی افغانستان بیش از نیم از آمار اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را جعلی می‌دانند مسئولان این کمیسیون از حذف دو میلیون رای دهنده تقلبی در بانک اطلاعات مرکزی کمیسیون انتخابات خبر دادند. ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، کمیسیون انتخابات افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که بیش از 9 میلیون نفر در روند ثبت نام رای دهندگان شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما احزاب سیاسی افغانستان بر این باورند که حدود 4 میلیون نفر در این روند شرکت کرده‌اند.

به گفته این احزاب، مابقی آمار خیالی و رای دهندگان جعلی هستند که از سوی دولت برای سازماندهی انتخابات تدارک دیده شدند.

همچنین احزاب سیاسی از صدها هزار شناسنامه جعلی که در روند ثبت نام رای دهندگان از سوی حامیان دولت افغانستان استفاده شده بود رو نمایی کردند.

کمیسیون انتخابات افغانستان نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که بانک اطلاعات مرکزی انتخابات کمیسیون روند غربالگری برای تفکیک رای دهندگان غیر واقعی از رای دهندگان واقعی را آغاز کرده است.

 پس از گذشت چند روز از این روند «سید حفیظ الله هاشمی» سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان امروز در نشست خبری در کابل گفت: ممکن است شمار کسانی که در روند ثبت نام شرکت کرده‌اند از 9 میلیون نفر به 7 میلیون و 300 هزار نفر کاهش یابد.

وی افزود: این آمار تا کنون نهایی نشده است زیرا روند درج اطلاعات رای دهندگان در بانک اطلاعات مرکزی کمیسیون انتخابات افغانستان هنوز پایان نیافته است.

این در حالی است که اخیرا «بی‌بی‌سی» گزارش داده بود که شناسنامه‌های جعلی و برچسب‌های جعلی نیز در بانک اطلاعات مرکزی این کشور ثبت شده‌اند.

احزاب سیاسی افغانستان در چند ماه گذشته بارها خواستار استفاده دولت از سیستم بیومتریک در روند ثبت نام رای دهندگان شدند تا مانع تقلب در انتخابات شوند.

اما دولت افغانستان از اعمال اصلاحات در نظام انتخاباتی و استفاده از فناوری بیومتریک در انتخابات پارلمانی این کشور خودداری می‌کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می‌توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی‌تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • اظهارات تکان‌دهنده؛ بزرگان ما برای درمان سریع به اروپا می‌روند | چرا دنبال پزشک حزب‌الهی نیستید؟ | فیلم
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • تقلب در کنکور سراسری صفر است 
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است