Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا- استان اصفهان، همزمان با اولین روز از ماه محرم، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تفاهم نامه ای با عنوان  توسعه گردشگری پایدار با همکاری سازمان همیاری شهرداری های اصفهان، اتاق اصناف ، کارگروه توسعه گردشگری و اداره کل امورعشایراستان اصفهان در ایوان عمارت زیبای چهلستون منعقد کرد تا بتوانند در راستای توسعه صنعت گردشگری اقداماتی جدید و تحولاتی قابل توجهی ایجاد نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه مطرح کرد: پیرامون جلسات برگزار شده با سازمان های مربوطه در این تفاهم نامه  از جمله سازمان همیاری شهرداری های اصفهان،برای ایجاد هرچه بهتر شهر گردشگری همچنین افزایش و جذب سرمایه گذاردر این حوزه از اهداف مهم انعقاد تفاهم نامه توسعه گردشگری پایدار بوده است.

فریدون الله یاری افزود: شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان در غرب استان با 27 هزار نفر عشایر ایل بختیاری، سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان با 24 هزار نفر عشایر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان با سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه، جامعه عشایری را تشکیل می دهند که از تولیدکنندگان صنایع دستی و برخوردار از آداب و سنت خاص و میراث معنوی هستند،به همین منظور حمایت از این قشرهنرپرور ورشد گردشگری با محوریت عشایرمیتواند کمک شایان توجهی به پیشبرد این صنعت داشته باشد.

وی با اشاره به استقبال اتاق اصناف و تمایل به همکاری در حوزه گردشگری، اذعان کرد: کنترل و نظارت بر خدمات گردشگری و اعتمادسازی در بازار ،موضع اصلی اتاق اصناف درامضای این تفاهم نامه است.

پیشینه تاریخی اصفهان بر هیچ کس پوشیده نیست

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان در این مراسم با اشاره به نقش صنعت گردشگری در حل بحران اقتصادی کشور،ادامه داد: صنعت گردشگری کشور به درستی می تواند به ازای هر گردشگر با نرخ ارز رسمی 4200تومان برای 6 هموطن ما ایجاد اشتغال نماید.

سعادت بهرامی اظهار کرد: پیشینه تاریخی اصفهان بر هیچ کس پوشیده نیست و مطمئن هستیم که انعقاد این تفاهم نامه می تواند قدم بزرگ تری در راستای شناساندن شهرگنبدهای فیروزه ای به جهانیان بردارد.

ظرفیت صنعت در اصفهان رو به افول است

رییس اتاق اصناف اصفهان در این جلسه با بیان اینکه تنها پتانسیل باقیمانده برای اشتغالزایی استان ،گردشگری است،گفت: با وجود اینکه ظرفیت صنعت در این استان پهناور رو به افول است، با تکیه بر صنعت گردشگری و کمک به ارتقا آن می توانیم قدمی نو برای اشتغالزایی دراستان برداریم .

رسول جهانگیری با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و پیشرفت خشکسالی در سال های اخیر، تصریح کرد: صنعت کشاورزی نیز نه تنها توانایی بارگزاری فعالیت جدید در این حوزه را ندارد بلکه خیلی از بارگزاری های قبلی را هم حذف کرده است.

وی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری را دارای نقش بسیار مهم در ایجاد اشتغال و کاهش مشکل بیکاری، رونق صنایع دستی دانست و خاطرنشان ساخت: امیدواریم برون داد این تفاهم نامه، باعث ایجاد زمینه خیر برای کسب و کار و اشتغال استان و کشور شود.

ضرورت تعامل دستگاه‌ها برای پیشرفت و توسعه گردشگری

دبیرکارگروه توسعه گردشگری پایدار در این جلسه ضمن ابرازامیدواری به تحولات جدید درصنعت گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: شناسایی قابلیت ها، کمبودها، فرصت ها و چشم انداز حوزه گردشگری تنها راه علمی تبیین برنامه برای توسعه گردشگری است .

ستار کیان پور افزود: تعامل دستگاه های مختلف از جمله طرفین این تفاهم نامه به خوبی می تواند افق های روشنی را برای هموار کردن راه پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری شهر وحتی کشورمان باز کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان صنایع دستی و گردشگری صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۹۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود

در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور 32 هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده 15 تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

وی با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، 9 هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال