Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:29:38 GMT

صنایع تبدیلی آذربایجان غربی فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۱۴۴۰

صنایع تبدیلی آذربایجان غربی فرسوده است

رئیس خانه صنعت ومعدن آذربایجان غربی گفت: در توسعه صنایع تبدیلی استان کوتاهی شده است.

به گزارش ایسنا، گرمیانی در چهارمین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی که درسالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزارشد افزود: باوجود اینکه آذربایجان غربی استانی کشاورزی است ولی در توسعه صنایع تبدیلی این استان کوتاهی شده است.

گرمیانی بااشاره به فرسودگی صنایع تبدیلی فعلی و نیاز استان به صنایع تبدیلی بروز وجدید تصریح کرد: تنها ۷درصد از اعتبارات اقتصادی کشور برای آذربایجان غربی بوده و بنیاد مستضعفان نیز دراین حوزه با وجود داشتن توانایی واعتبار کوتاهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه استان نیازمند اشتغال و توسعه است، خاطرنشان کرد: اگر به توسعه صنایع تبدیلی توجه نشود باید فاتحه محصولات کشاورزی استان راخواند.

رئیس خانه صنعت ومعدن آذربایجان غربی ادامه داد: انگورسیاه سردشت محصول بی نظیر دردنیاست که فرصت مناسبی برای توسعه سردشت است ولی دراین مدت هیچ گامی برای توسعه این شهرستان توسط مسئولان برداشته نشده است.

در ادامه غفار زاده مدیرکل امور دارایی آذربایجان غربی به قابلیت های شمال استان برای جذب سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: وجود اراضی ملی وسیع و آب باید زمینه ساز ورود سرمایه به داخل استان وبه ویژه شمال استان شود.

وی با تاکید به اینکه ۱۶۵فرصت سرمایه گذاری برای استان تهیه شده است، تصریح کرد: تنها مشکل اجرای طرح‌های سرمایه گذاری استان نوسانات ارزی وافزایش قیمت ارز است.

غفار زاده ادامه داد: پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف طراحی، پایش‌، راه اندازی وبه‌روزرسانی فرصت های سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنايع تبديلي منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم