Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@03:14:07 GMT

تحولات اساسی در تقویت مرزبانی کشور انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۰۵۳۹۴

رکنا: فرمانده مرزبانی کشور گفت: تحولات اساسی در تقویت مرزبانی سراسر کشور بویژه در مرز‌های سیستان و بلوچستان در سال آینده ایجاد می‌شود.

به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور گفت : با همکاری دولت، سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی، مرکز پژوهش‌های مجلس در برنامه پنج ساله ششم توسعه بزودی تحولات خوبی در مرز‌ها را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پراکندگی و داشتن هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرز خاکی و دریایی از استان‌های اولویت دار از نظر تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات برای تقویت در حوزه مرز است.

فرمانده مرزبانی کشور از همکاری سه قوه با مرزبانی قدردانی کرد و افزود: اقدامات بسیجی و جهادی را از سوی مرزبانان غیور در مرز‌ها شاهد هستیم و پاسگاه‌های مرزی به خوبی در انجام وظایف خود عمل کرده اند.

وی بیان کرد: در بازدیدی که به همراه هیات عالی اطلاعاتی، عملیاتی و پشتیبانی فرماندهی مرزبانی از وضعیت مرز‌های سیستان و بلوچستان با پاکستان داشتیم شاهد روحیه بالای نیرو‌های مرزبانی در حراست و پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی بودیم.

سردار رضایی اظهار داشت: فرماندهان و نیرو‌های مستقر در هنگ مرزی جکیگور شهرستان سرباز و نگور دشتیاری با تمام قوت و آمادگی و روحیه بالا بطور شبانه روز از مرز‌ها حفاظت و حراست می‌کنند و در حال خدمت به نظام و ملت هستند.

وی با اشاره به بازدید از هنگ مرزی جکیگور، مرز‌های خاکی چابهار و سرباز افزود: سنگر‌های مرزی همانند دفاع مقدس هستند و با همدلی و روحیه بالا نیرو‌های مرزبانی در حال خدمت هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: اجازه نا امنی به مخلان امنیت، مزدوران و گروهک‌ها را نخواهیم داد و باید روابط حسنه با کشور پاکستان حفظ شود.

وی افزود: توان آمادگی و عملیاتی نیرو‌ها بالاست و در دریا و خشکی نیازمندی‌ها شناسایی و بزودی مشکلات پیش روی آنان مرتفع می‌شود.

سردار رضایی تصریح کرد: اقدامات خوبی در مقابله با قاچاق Contraband کالا و مواد مخدر Drugs در این منطقه انجام شده که نشان از کشف سه برابری کالای قاچاق دارد.

وی از همکاری خوب مردم و مسئولان محلی سیستان و بلوچستان با مرزبانی در تامین امنیت مرز‌ها قدردانی کرد و افزود: باید با قاچاق کالا در دریا و خشکی به شدت مقابله شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بازدید‌های خود از شناور‌های توقیفی در چابهار گفت: باید سرعت شناور‌های مرزبانی نسبت به سایر شناور‌ها بیشتر باشد تا بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند.

وی بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشور‌های همسایه، تقویت یگان‌های دریایی و مرزی، تامین امنیت مرز دریایی در چابهار برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: چابهار برای سرمایه گذاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سردار رضایی با بیان اینکه اقدام خوب مهندسی، جاده سازی و ابنیه در مرز‌های سیستان و بلوچستان انجام شده است، اضافه کرد: هنوز با امکانات، فناوری و تجهیزات پیشرفته فاصله داریم و امیدواریم با هماهنگی و همکاری با مسئولان مشکلات را رفع کنیم.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: چابهار با ۲ کشور عمان و پاکستان مرز دریایی دارد که پس از شناسایی مسائل و مشکلات هماهنگی‌های لازم انجام شده است و مسئولان ۲ منطقه باید ارتباط بیشتری برای تعامل و انجام کار‌ها داشته باشند.

سردار رضایی فرمانده مرزبانی کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از مرز‌های جنوب سیستان و بلوچستان وارد کنارک شد.

سردار رضایی پس از بازدید از مرز‌های خاکی سرباز و چابهار امروز پنجشنبه با حضور در بندر شهید کلانتری چابهار با ناوچه ۶۰ فوتی دریابانی به گشت زنی در دریا پرداخت و از نزدیک با فعالیت‌های نیرو‌های دریابانی در مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر آشنا شد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قاچاق Contraband مواد مخدر Drugs اقتصادی سیاسی سیستان و بلوچستان مرز مرزبانی مرزبانی کشور آینده عکس دختر آزار زندگی فیلم پلیس مرد زن ارومیه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۰۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است

 محمد کرمی در جلسه با مدیران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌ها در انجام وظایف و مسوولیت‌های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

وی افزود: باید امید را در جامعه تقویت کرد، چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت‌ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید.

کرمی ادامه داد: خداوند از نهان و آشکار ما آگاه و همه چیز در ید قدرت الهی است، بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد و ما وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند و باید با تقویت روستاها از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنید، راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم.

کرمی ادامه داد: باید در سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

وی با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت افزود: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای سیستان و بلوچستان بیشتر شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد