Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا باید این را از ملت ایران بپذیرد که هیچ کشوری چه در اتحادیه اروپا و یا دیگر کشورهای جهان نباید پیرامون ظرفیت‌های آمریکا برای خودش برنامه‌ریزی کند، چرا که آمریکا هیچ منطقی جز خودخواهی و خودکامگی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: روحانی باید در نیویورک این را به اطلاع جهانیان برساند که جمهوری اسلامی ایران حقانیت و اهل مذاکره بودن خودش را در برجام ثابت کرد، اما آمریکا علی‌رغم همه وعده‌هایی که داده بود، پای مذاکرات نایستاد و از این توافق‌نامه بین‌المللی خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیا باید متوجه شود که آمریکایی‌ها مذاکره کردن را بلد نیستند، تصریح کرد: دنیا باید این را از ملت ایران بپذیرد که هیچ کشوری چه در اتحادیه اروپا و یا دیگر کشورهای جهان نباید پیرامون ظرفیت‌های آمریکا برای خودش برنامه‌ریزی کند و امید داشته باشد، چرا که آمریکا هیچ منطقی جز خودخواهی و خودکامگی ندارد.

وی تحریم آمریکا برای ایران و برخی همسایگانش در منطقه را ظلم به بشریت دانست و گفت: مدافعان حقوق بشر، کنوانسیون‌ها، محاکم و قوانین بین‌المللی موظفند حقوق بشر را از حلقوم آمریکا بیرون بکشند و بیان این مسائل را ما از رئیس‌جمهورمان توقع داریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محاکم و مجامع بین‌المللی باید روشن کنند که چرا آمریکا آزادی را برای کشورهایی که دموکراسی در آنجا حاکم است، نمی‌خواهد؛ دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا در کشورهای مختلف چیست؟ بنابراین اگر روحانی همین موضوع را به‌خوبی تبیین کند کار بزرگی صورت گرفته است.

به گزارش آنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جلسه چهاردهم شهریور هیأت دولت، از سفر رئیس‌جمهور در هفته اول مهر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبرداد و گفت که طبق سنوات گذشته سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۲۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین