Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:28:26 GMT

روحانیون در ناهنجاری‌های جامعه حضور پررنگ داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۱۴۷۱

روحانیون در ناهنجاری‌های جامعه حضور پررنگ داشته باشند

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، شنبه، 24 شهریور ماه در گردهمایی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و پدیده‌های ناشی از آن به دلیل ضایع نمودن نماز است.
وی افزود: طبق آیه « فَخَلَفَ مِن بَعدِهِم خَلفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَواتِ ۖ فَسَوفَ يَلقَونَ غَيًّا؛ امّا پس از آنان، فرزندان ناشایسته‌ای روی کار آمدند که نماز را تباه کردند، و از شهوات پیروی نمودند؛ و بزودی (مجازات) گمراهی خود را خواهند دید»(مریم/ آیه 59) یکی از علل ناهنجاری‌های جامعه ضایع نمودن نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان اضافه کرد: ضایع نمودن نماز به معنای نخواندن نماز نیست بلکه عدم رعایت آداب نماز و عدم دستاورد و خروجی این فریضه الهی برای انسان است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه باید همه برنامه‌های فرهنگی ما با جهت گیری نماز باشد ادامه داد: پیشانی کار فرهنگی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی، بحث نماز باشد.


برنامه‌های فرهنگی با جهت گیری نماز باشد
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه ما از آموزش‌های غیر مستقیم غافلیم افزود: فیلم، تألیف کتاب، پویانمایی، تئاتر و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند با روش مستقیم یا غیر مستقیم به ترویج فرهنگ نماز بپردازد.
وی با بیان اینکه مردم در ماه محرم و صفر حضور گسترده در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها دارند گفت: باید از این فرصت و ظرفیت به معنای واقعی بهره برد، اگر به دنبال جامعه ای با نشاط و معنوی هستیم باید از ظرفیت بسیار مهم قرآن و نماز بهره مند شویم.
حجت‌الاسلام حسنی حلم ضمن تأکید بر اینکه جامعه ما باید نمازی شود گفت: مگر نه این است که اباعبدالله(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، در این بین نماز بزرگترین امر به معروف است که اگر به معنای واقعی زیبایی‌های آن بیان شود جامعه از اسیب‌های بسیاری در امان خواهد ماند.
این مقام مسئول با بیان اینکه ما نیز در آسیب‌های اجتماعی دخیل هستیم گفت: یک روحانی و معمم باید در مسائل اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه حضوری قوی داشته باشند و در جهت رفع آن تلاش کنند.
وی ابراز کرد: محرم موتور محرکه جامعه است که باعث تعالی، نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه می‌شود، اختلالات جامعه را تقلیل داده و مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان آسیب های اجتماعی ائمه جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا

دریافت 1 MB کد خبر 847289 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه آمریکا و اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج برگزار شد
  • نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)