Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:26:07 GMT

افزایش صادرات چین به آمریکا علیرغم جنگ تجاری

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۳۱۳۲

افزایش صادرات چین به آمریکا علیرغم جنگ تجاری

سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد به رغم جنگ تجاری‌ای که آمریکا راه انداخته صادرات چین به آمریکا ۷.۷ درصد معادل ۱۸۱ میلیارد دلار در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: به نقل از اسپوتنیک؛ سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد به‌رغم جنگ تجاری آمریکا اختلاف تجاری بین دو کشور بیش از گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این ترامپ ادعا می‌کرد که تجارت آزاد بین آمریکا و چین کسری تجاری را با این کشور رقم زده است.

وی اعلام کرد: اقدامات یکجانبه واشنگتن درباره اعمال تعرفه‌های بیشتر روی کالا‌های چینی کمکی به مشکلات کسری تجاری این کشور نخواهد کرد.

گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانس خبری اعلام کرد: نوسانات مازاد تجاری آمریکا یا به عبارتی کسری تجاری این کشور مربوط به بازار این کشور می‌شود.

وی اعلام کرد: به‌رغم جنگ تجاری که آمریکا راه انداخته مازاد تجاری چین با آمریکا ۷.۷ درصد معادل ۱۸۱ میلیارد دلار در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. صادرات چین به آمریکا هم ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزایش صادرات اساساً به دلیل تقاضای بیشتر کالا‌های چینی از سوی آمریکا بوده است بنابراین از زمانی که صادرکنندگان چینی نگران تغییر در سیاست تعرفه‌ای آمریکا هستند آن‌ها دریافتند که این مسئله برای آن‌ها هزینه‌بر خواهد شد.

به گزارش فارس، روز پنج‌شنبه مقامات آمریکایی دعوت‌نامه‌ای به مقامات چینی فرستادند و درخواست کردند تا مذاکرات درباره جنگ تجاری دوباره آغاز شود.

حدود یک ماه پیش مذاکره نافرجامی بین آمریکا و چین درباره جنگ تجاری وجود داشت که در شب مذاکرات آمریکا تعرفه‌های جدیدی را روی کالا‌های چینی اعمال کرد. ارسال دعوتنامه از سوی آمریکا پس از آن صورت گرفت که ۶۰ شرکت آمریکایی در ائتلافی تصمیم گرفتند درباره جنگ تعرفه‌ای آمریکا مقابله کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگ ترامپ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی