Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@05:18:40 GMT

آزار جنسی پناهجویان افغان در ترکیه، یونان و اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۳۶۳۶۷

آزار جنسی پناهجویان افغان در ترکیه، یونان و اندونزی

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، سید حسین عالمی بلخی در یک نشست خبری گفت این سه کشور، مسیر ترانزیتی بسیاری از شهروندان افغانستان برای رسیدن به هفتاد کشور دیگر است.

 

او گفت: "وضعیت مهاجرین ما در یونان، اندونزی و ترکیه بدتر از همه جا است. بدترین وضعیت را مهاجرین ما در این سه کشور دارند. بعضا مشکلات اخلاقی به وجود می‌آید، بعضا مسایل ناهنجاری را ما می‌شنویم که خیلی مناسب نمی‌دانم تعبیر صریح و روشن داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزار و اذیت است، آزار و اذیت جنسی است که در این مسیرها که ترانزیت است، صورت می‌گیرد، مخصوصا در جزایر مربوط به یونان."

 

به گزارش بی بی سی، در ترکیه ۱۷۰ هزار مهاجر افغان حضور دارند که شامل بیش از سی هزار پناهجویان با مدرک اقامت در ترکیه، ۲۴ هزار نفر که اقامت کوتاه مدت دارند، ۴ هزار دانشجو با اقامت تحصیلی و باقی مهاجرین بدون مدرک است.

 

وزارت مهاجرین آماری از شمار مهاجرین در یونان و اندونزی ارائه نکرد.

 

پیش از این، فرانسیسکا ویلمار، مسئول امور پناهجویان سازمان عفو بین الملل در آلمان از این کشور خواست برنامه بازگرداندن جمعی تعدادی از پناهجویان افغان را سریعا متوقف کند. این پناهجویان کسانی هستند که تقاضای پناهندگی آنان از سوی مسئولان اداره مهاجرت آلمان رد شده است.

 

 

بنا به دستورالعمل جدیدی که در جلسه‌ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که هشتم شهریور (۳۰ اوت) به تصویب رسید، به دلیل درگیری‌های مسلحانه و وضعیت بد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی، از کابل به عنوان شهری نام برده شده که محل امنی برای بازگرداندن پناهجویان به افغانستان نیست. طبق گزارش کمیسیون پناهندگان سازمان ملل متحد خطر مرگ زندگی روزانه مردم را در کابل تهدید می‌کند.

 

به گزارش یورونیوز، بنا به درخواست سازمان عفو بین الملل فنلاند نیز برنامه بازگرداندن پناهجویان افغان به کابل را به دلیل وضعیت ناامن و خشونت‌بار افغانستان متوقف کرده است.

 

به رغم حضور چندین ساله نظامیان غربی در افغانستان، همچنان نقطه امنی در این کشور وجود ندارد و هر لحظه احتمال وقوع انفجار و یا حمله وجود دارد.

 

نیروهای طالبان در طی ماه‌های گذشته حملات خود به پایگاه‌های نظامی، ایستگاه‌های پلیس، کاروان‌های نظامی و پست‌های نگهبانی ارتش و پلیس را تشدید کرده و سربازان و مأموران امنیتی زیادی را کشته است.

 

طبق اعلام مقامات افغانستان طالبان ۱۴ درصد از ولایت‌های این کشور را تحت کنترل خود دارند و در ۳۰ درصد از دیگر مناطق افغانستان درگیری میان طالبان و ارتش جریان دارد. کارشناسان اما نفوذ و سطله طالبان در افغانستان را بزرگ‌تر ارزیابی می‌کنند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عفو بین الملل عفو بین الملل پناهجویان آزار جنسی جام نیوز اندونزی ترکیه یونان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۳۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم

حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین در افغانستان اعلام کرد برای حفظ دستاوردهای جهاد مردم این کشور تلاش می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حکومت طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت 8 ثور/اردیبهشت، سالروز پیروزی مجاهدین بر حکومت کمونیستی در افغانستان نوشت «سی و دومین سال پیش در چنین روزی، پس از 14 سال مبارزه پدیده شوم کمونیسم و در کنار آن شوروی در کشور ما شکست خورد و ملت مجاهد افغان توانست آخرین اداره کمونیستی را سرنگون و کشور را به گونه کامل آزاد سازد».

بیانیه افزود: «هشتم ثور 1371 هـ ش روز کامیابی و آزادی مردم افغانستان است که قربانی‌های ملت مجاهد نتیجه داد و مردم و کشور ما از شر هیولای کمونیسم نجات یافتند».

حکومت طالبان همچنین در این بیانیه کودتای کمونیستی 7 ثور در سال 1357 را نیز روز سیاه افغانستان نامید و تأکید کرد: «کشور ما پس از 20 سال جهاد از یک اشغال دیگر نیز آزاد شد و نظام اسلامی برقرار گردید، بنابراین امارت اسلامی با تمام توان تلاش می‌کند تا  ثمره قربانی‌ها و مبارزات چندین ساله ملت ما یکبار دیگر ضایع نگردد و نظام اسلامی را که آرمان شهدا است، به گونه کامل نافذ می‌کند».

گزارش تسنیم| «هشتم ثور»؛ شیرینی که با اختلاف به کام مردم افغانستان تلخ شد«8 ثور» روزی پر افتخار در تاریخ افغانستان

کودتای هفتم اردیبهشت توسط حزب دموکراتیک خلق افغانستان منجر به روی کار آمدن حکومت کمونیستی در این کشور شد. حکومت کمونیستی که برای تحمیل عقاید الحادی و مارکسیستی بر مردم افغانستان تلاش می‌کرد، اما با واکنش جدی مردم روبه‌رو شد و رفته‌رفته قیام‌های مردمی در این کشور شکل گرفت.

وقتی نظام «داوود خان» براثر کودتای کمونیستی سقوط کرد و چپی‌ها به قدرت رسیدند، با شکل‌گیری آهسته‌آهسته مقاومت در برابر آن‌ها، سربازان روس برای حمایت از نظام دست‌نشانده‌شان وارد افغانستان شدند.

در نهایت مردم متدین افغانستان پس از 14 سال جنگ و مقاومت، حکومت کمونیستی و ابرقدرت تا دندان مسلح را شکست دادند و هشتم ثور سال 1371 نیروهای مجاهدین آخرین سنگر حکومت کمونیستی در کابل را تصرف کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان