Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) مسابقه کتابخوانی «سفر شهادت» را برگزار می‌کند.

دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کل کشور می‌توانند در این مسابقه شرکت کرده و تا روز هشت آبان ۱۳۹۷ برابر با اربعین حسینی، متن حداکثر هزارکلمه‌ای خود درباره کتاب «سفر شهادت» را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آن دسته از علاقه‌مندانی که هنوز کتاب «سفر شهادت» را مطالعه نکرده‌اند، می‌توانند آن را با ۲۵ درصد تخفیف پشت جلد از دبیرخانه مسابقه تهیه کنند.
 

علاقه‌مندان برای ثبت نام و ارسال آثار خود می‌توانند به آدرس تهران، میدان ونک، میدان شیخ بهایی، دانشگاه الزهرا(س)، ساختمان شهید قزوینی، طبقه ۴، واحد ۴۱۶ مراجعه کرده یا با شماره‌های ۰۲۱۸۵۶۹۲۵۸۸ و ۰۲۱۸۸۶۱۱۳۴۱ تماس بگیرند.

کتاب «سفر شهادت» شامل ترجمه متن ۱۷ سخنرانی، مقاله و گفتار امام موسی صدر درباره نهضت حسینی و ابعاد و نتایج و پیامدهای آن است. امام صدر در این گفتارها تلاش می‌کند تا پیش‌زمینه‌های این واقعه و اهداف امام حسین از این حرکت را روشن کند. نقش و تأثیر حضرت زینب نیز در گفتارهایی از این کتاب بررسی شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر پنجمین نوبت نشر این کتاب نیز در روزهای آینده روانه بازا اندیشه می‌شود.

عناوین بخش‌های هفده‌گانه کتاب  «سفر شهادت» به ترتیب عبارتند از: «سفر شهادت»، «حسین(ع) وارث انبیا»، «پرتوهایی از انقلاب کربلا»، «به سوی خط حسینی»، «امام حسین(ع) و قداست جان‌فشانی»، «مناسبت‌های ماه رجب و زیارت امام حسین»، «امام حسین(ع) پیشوای اصلاح‌گری»، «عطای حسینی در واقعه کربلا»، «از دریچه عاشورا»، «حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات»، «صلح پیوند پاینده اسلام و مسیحیت»، «نامه‌ای به مردم لبنان»، «شهادت، چشمه جوشان تحول»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۱)»، «زینب(س) شکوه شکیبایی(۲)»، «رسالت حضرت زینب(س) در عاشورا» و «یاری زینب(س)».

همچنین به دلیل اشاره‌های بسیار امام صدر به خطبه آتشین حضرت زینب(س) در کاخ یزید، ترجمه فارسی این خطبه نیز در پیوست این کتاب درج شده است.

کد خبر 4404275

منبع: مهر

کلیدواژه: امام موسی صدر جهاد دانشگاهی عاشورا مردم علیه احتکار کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه گردشگری بازار نشر ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وزارت ارشاد ماه محرم خانه کتاب موزه حوزه هنری معرفی کتاب ادبیات داستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود

مسابقه تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی روز جمعه در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

پیش از این کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه آلومینیوم اراک به برگزاری یک مسابقه بدون حضور تماشاگر محکوم کرده بود که این محرومیت طبق اعلام کمیته انضباطی در لیگ برتر اعمال خواهد شد.

دیدار تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۱۵روز جمعه، هفتم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد