Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: 'نیما سهرابی' کمدین ارومیه ای با نشاندن لبخند بر لب های تماشاگران سومین جشنواره ستاره های صحنه کشور مقام اول بخش رقابتی استندآپ کمدی /کمدی ایستاده/ این فستیوال را از آن خود کرد.

علیرضا نوروزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این هنرمند دانشجوی ترم 6 کارشناسی بیهوشی در ارومیه بوده و متولد 1374 است، افزود: موفقیت جوانان مستعدی چون «نیما سهرابی» در رویدادهای هنری به شناسایی سریع تر هنرمندان موفق منجر می شود و زمینه جذب و آموزش آنان را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه احسان مومنی دیگر هنرمند ارومیه ای نشان ستاره صحنه این جشنواره را از آن خود کرد، اضافه کرد: هنرمندان ارومیه ای با این عملکرد چشمگیر نمایندگان شایسته ای برای اهالی هنر آذربایجان غربی بودند.
دارنده مقام اول استندآپ کمدی جشنواره کرمان نیز بیان کرد: 10 دقیقه حداکثر زمان اجرا مشخص شده بود اما به علت استقبال تماشاگران و تشویق های مداوم از این برنامه با یک و نیم دقیقه کمبود وقت مواجه شدم.
نیما سهرابی افزود: رقابت شدیدی بین کمدین های این بخش وجود داشت و نفرات برتر مسابقات استندآپ تلویزیون نیز در این جشنواره شرکت کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه اجرای کمدی خود را با رقص آذری مزین کرد تا فرهنگ آذربایجان را در ابتدای برنامه اش نشان بدهد، اضافه کرد: چند موضوع برای اجرا پیشنهاد شده بود که از این میان درباره «ازدواج» به استندآپ کمدی پرداختم.
وی با اشاره به اینکه استندآپ کمدی با لودگی متفاوت است، ادامه داد: کمدین واقعی باید به بیان دغدغه های مردم در لباس خوش رنگ کمدی بپردازد و اجرای وی عاری از بی ادبی باشد.
سهرابی با تاکید بر اینکه هنرمند باید با مطالعه فراوان دامنه اطلاعات گسترده ای داشته باشد، بیان کرد: هنرمند رشته استندآپ کمدی باید در اجرای خود به سوالات همه مخاطبان و به ویژه کودکان پاسخ دهد.
وی افزود: علی ضیایی بازیگر موفق ارومیه ای پیش از این با شرکت در برنامه «خندوانه» انگیزه جوانان را برای ورود به رشته کمدی بیشتر و مسیر را برای فعالیت افراد مستعد هموار کرد.
به گزارش ایرنا استند آپ کمدی نوعی از کمدی است که در آن اجراکننده بدون وجود دیوار چهارم و به صورت مستقیم با شنوندگان صحبت می کند؛ این کمدی اغلب توسط یک نفر اجرا می شود و کمدین به طور معمول با یک میکروفون دستی با اجرای سریعی از داستان گویی، لطیفه و جوک های مختلف به انتقال مضامین مختلف می پردازد.
اجراکننده سرنوشت مسائل و معضلاتی را که به‌ طور جدی اجتماع را درگیر خود ساخته است را به چالش می‌کشد، به این امید که موجب شگفتی و خندهٔ تماشاگران و شاید جلب توجه متولیان آن شود.
سومین جشنواره ستاره های صحنه کشور 15 و 16 شهریور سال جاری با حضور 40 مجری ، 41 خواننده و 20 استندآپ کمدین در شهر کرمان برگزار شد.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي استندآپ كمدي جشنواره ستاره هاي صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۴۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود