Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ری اظهار داشت: در جامعه اسلامی ما که مردم تحت تاثیر تعالیم اسلامی خود را نسبت به یکدیگر مسئول می دانند، پیشگیری از جرم مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تصریح کرد: احتکار، گرانفروشی و بزه ناشی از بی توجهی به این فریضه الهی است و لازم است در توجه به این امر دقت نظر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رکنی که باید در زندگی تک تک افراد جامعه به خوبی اعمال شود و در این صورت است که آسیب های جامعه نیز کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه این فریضه الهی امری معرفتی و هدایتگر است گفت: اجبار و زور موجب ایستادگی در برابراین فریضه می شود و این اصل با برخورد هیچگونه منافاتی ندارد.
جمالی پور ادامه داد: نتوانسته ایم از این فریضه الهی به درستی استفاده کنیم و ظرفیت های آن برای مردم مجهول مانده است.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر بایستی به یک اصل اجتماعی و قانونی همگانی تبدیل شود در اینصورت است که جامعه در راستای دایره اخلاق حرکت می کند.
فرماندار ری اضافه کرد: به واسطه رعایت این فریضه الهی است که بسیاری از کارکردهای منفی جامعه از بین می رود و ولنگاری های اجتماعی جای خود را به توسعه می دهد.
امام جمعه شهرری نیز در ادامه این جلسه امر به معروف و نهی را انگیزه اصلی سیدالشهدا (ع) در عاشورا بیان کرد و گفت: همه واجبات دین اسلام به این فریضه بستگی دارد.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی اضافه کرد: انجام این فریضه تنها به این ایام وابسته نیست و باید در تمامی طول سال انجام شود.
وی با بیان اینکه تذکر لسانی در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است افزود: باید شیوه برخورد با این امر الهی درست انجام شود.
جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر امروز(دوشنبه) با حضور مسئولان شهرری در دفتر نماینده ولی فقیه در این شهرستان برگزار شد.
1970/6003
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر جامعه عاشورا نماینده ولی فقیه رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین باقری ظهر سه شنبه در نشست شورای اجتماعی و کارگروه تخصصی، اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان صورت گرفته اما این حوزه نیازمند تلاش بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: سیاست‌گذاری و ارائه برنامه‌ها، متناسب با نیاز جامعه است و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها بهره گیری می‌شود.

باقری با اشاره به برنامه‌های دفتر امور اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا برای سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح استان هدفگذاری شده و برنامه‌های هر شهرستان هم به فراخور نیاز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها ۱۹۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، افزود: آسیب‌های اجتماعی در استان اولویت بندی شده و برای هر کدام نیز بودجه‌ای در اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، اعتیاد، فرزند آوری، خانواده، سقط جنین، ازدواج و طلاق را از آسیب‌های مهم این استان عنوان کرد.

باقری ادامه داد: همچنین برگزاری جشنواره و برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان‌ها در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیش بینی شده است.

۶ محله حاشیه شهر در اراک و ساوه ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه شهرها نیز سال گذشته، ۳۳۰ منطقه در سطح کشور شناسایی شده که سهم استان مرکزی ۶ محله در شهر اراک و ساوه است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی تصریح کرد: علاوه بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌هایی در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی با عنوان نهضت مشارکت اجتماعی در سطح این استان پیش بینی شده است.

باقری افزود: در این راستا ۱۱۶۰ گروه مختلف اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد در سامانه ثبت نام کردند که از این حیث رتبه نخست در سطح کشور را کسب کردیم و امید است این آمار به ۲ هزار گروه برسد.

وی اجرای طرح شهروند ارزشمند را از دیگر اقدامات دفتر امور اجتماعی استانداری در راستای افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این طرح از افراد و شخصیت‌هایی که تعهدات اجتماعی خود را انجام دادند با حضور مسؤولان در مرکز استان تجلیل می‌شود.

کد خبر 6099385

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم