Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این طرح روز دوم مهر، برای ۹۰۰ دانشجویی که برای نخستین بار وارد دانشگاه شده اند، برگزار می‌شود.

فریبا خانی پور، هدف از برگزاری این طرح را ایجاد آمادگی ذهنی و روحی دانشجویان برای حضور در این مرکز آموزش عالی اعلام کرد و افزود: از آنجا که تفاوت‌های بسیار عمده‌ای میان مراکز آموزشی دوران متوسطه و دانشگاه وجود دارد و فرد برای ورود به دانشگاه نیاز به کسب مهارت‌های ارتباطی خاص و ویژه تری دارد، لازم است تا دانشجویان جدید، دانش و مهارت لازم برای این موضوع را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، توانمندسازی دانشجویان را موجب درک بهتر شرایط محیطی خوابگاه و نیز محیط‌های آموزشی و برقراری ارتباط سالم و منطقی‌تر دانست و ادامه داد: پانزدهمین دوره از طرح رویش دانشجویان جدید، در قالب برنامه افتتاحیه و معرفی معاونت‌ها در وقت صبح و سپس برنامه بازدید از غرفه‌های دانشجویی، در وقت بعدازظهر، پیش بینی شده است.
رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده‌های دانشگاه با اشاره به این موضوع که غرفه‌های تدارک دیده شده مربوط به نهاد‌های دانشجویی از جمله انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، محصولات فرهنگی کتابخانه موعود و چند نهاد خودجوش دانشجویی دیگر است، گفت: در پانزدهمین دوره از طرح رویش برای نخستین بار شاهد تداوم این طرح در قالب برگزاری سه کارگاه در طول نیمسال آموزشی هستیم.
خانی پور ادامه داد: در این سه کارگاه آموزشی که در روز‌های دوازدهم و نوزدهم مهر و همچنین هشتم آذر، در سالن‌های مجتمع سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود، مباحثی با موضوعات توان افزایی و توانمندسازی دانشجویان برای تطابق با زندگی دانشجویی و شرایط این مقطع تحصیلی و همچنین آموزش‌های لازم برای پیشگیری از انحرافات اجتماعی و عقیدتی ارائه می‌شود.
او از برگزاری نشست‌های آموزشی برای والدین دانشجویان نو ورود خبر داد و گفت: در ایام نام نویسی دانشجویان جدید، هر روزه با حضور مدیران و اساتید مجرب دانشگاه در کنار خانواده این دانشجویان هستیم تا آموزش‌های لازم را به آنان نیز منتقل کرده تا پل ارتباطی منسجم و مستحکمی در تمام طول دوران تحصیل فرزندان آنان باشیم.
رئیس اداره امور فرهنگی مراکز و دانشکده‌های دانشگاه از تلاش برای وارد کردن مباحث آموزشی رویش در قالب واحد‌های درسی دانشجویان علوم پزشکی شیراز خبر داد تا در صورت تصویب این پیشنهاد، شاهد شکوفایی فرهنگی و رفتاری مطلوب‌تر در محیط‌های آموزشی دانشجویان باشیم.
طرح رویش، یکی از ابتکارات فرهنگی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که در طی آن دانشجویان نو ورود به این مرکز آموزش عالی پزشکی، مباحث توانمندسازی عقیدتی و مهارت‌های ارتباطی را در بدو ورود به دانشگاه فرا می‌گیرند.

روز‌های نام نویسی دانشجویان جدید به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز‌های بیست و پنجم تا بیست هفتم شهریور و در دانشکده توانبخشی این دانشگاه، واقع در بلوار شهید چمران شیراز اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما پویش دانشجویان مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم

در این مراسم، میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جشن بزرگ دبیران جوان به مناسبت روز معلم توسط کانون دبیران جوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

در این مراسم میهمان ویژه مادر شهیده معلم فائزه رحیمی حضور داشت که در کرمان به شهادت رسیده بود و با استقبال بالای دانشجو‌ها در هنگام ورود مواجه شد. از مادر شهیده بعد از گفتگوی گرمی که با مجری مراسم و دانشجو‌ها داشتند با نقاشی زنده‌ایی که توسط یکی از دانشجویان در حین مراسم صورت گرفت و یادگاری‌هایی دیگر تقدیر و تشکر شد.

طی این مراسم معاونت فرهنگی که به تازگی به این پست منصوب شدند سخنرانی داشتند و از دغدغه‌های خود و برای دانشجویان گفتند. بخش تقدیر از اساتید محبوب دانشکده‌ها با یادگاری‌هایی که توسط کانون دبیران جوان و معاونت فرهنگی تدارک دیده شده بود یکی دیگر از قسمت‌های جشن بود که مورد علاقه دانشجو‌ها قرار گرفت، چون خودشون در انتخاب آن‌ها نقش مستقیم داشتند.

در پی تقدیر‌ها از فعالین فرهنگی کانون‌ها که طی یکسال گذشته فعالیت آن‌ها باعث زنده نگه داشته شدن کانون‌های دانشگاه با تمام مشکلات توی مسیر بود تقدیر شد تا قدری از زحمات آن‌ها جبران شود؛ و در آخر گفتگوی صمیمانه دبیر دبیران کانون‌ها با دانشجویان و دعوت آن‌ها به فعالیت فرهنگی در کانون‌ها بود که گزارشی از فعالیت کانون‌ها ارائه کرد و از دانشجو‌های شرکت کننده در این جشن هم تشکر کرد.


اختتامیه جشن بزرگ با دیدار نهایی مسابقات جام بزرگ PES به همراه گزارشگری زنده یکی دیگر از دانشجویان جو فوق العاده ایی برای همه رغم زد که تا مدت‌ها در خاطر دانشجویان دانشگاه شهید رجایی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان