Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:15:27 GMT

بیش از 26 هزار تن گندم از کشاورزان اشنویه ای خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۲۱۶

بیش از 26 هزار تن گندم از کشاورزان اشنویه ای خریداری شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه گفت: 26 هزار و 100 تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

سید انور حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 19 هزار و 700 تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان اشنویه توسط شرکت زرین گندم صبا و 6 هزار و 400 تن گندم بذری توسط شرکت خوشه طلای اشنویه و تجارت پیشگان سبز ارومیه از گندمکاران اشنویه خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قیمت هر تن گندم خریداری شده 13 میلیون ریال است، ادامه داد: امسال برای اولین بار خرید گندم از بهره برداران از طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی انجام گرفت و این کار و تعامل سبب شد گندم مازاد از کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی خریداری شود
وی افزود: سطح زیر کشت محصول گندم در سال زراعی جدید حدود 9 هزار هکتار بوده که از این‌ مقدار 6 هزار و 300 هکتار به کشت گندم دیم و 2 هزار و700 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.
رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه بیشترین ارقام کشت شده گندم در این شهرستان در مزارع دیم سرداری، باران و آذر2 و در مزارع آبی پیشگام و میهن و حیدری است، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در این شهرستان علاوه بر استفاده از ارقام پربازده رعایت اصول تغذیه و استفاده از کود و مواد مغذی است.
به گزارش ایرنا شهرستان اشنویه دارای 34 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار حدود 23هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته و گندم، چغندرقند، نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی شهرستان است.
9870/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي خريد گندم اشنويه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و‌املاک استان کرمان در سفر به شهرستان جیرفت، با بخشدار مرکزی و دهیاران این شهرستان دیدار و پیرامون مزایای صدور اسناد مالکیت و در اولویت قرار گرفتن حدنگاری اراضی کشاورزی طی امسال گفت و گو کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در این آیین اظهار داشت: با توجه به شعار سال و نقش پررنگ صدور اسناد اراضی کشاورزی در رونق تولیدات کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی، حدنگاری باغ‌ها و اراضی زراعی در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: صدور اسناد رسمی مالکیت، علاوه بر کاهش اختلافات ملکی و ایجاد امنیت خاطر در مالکین، بستر استفاده از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و کشاورزان می‌توانند در خصوص بهره‌مندی از تجهیزات نوین کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت اقدام کنند.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه بخش عمده هزینه‌های مربوط به صدور اسناد حدنگار کشاورزی، مربوط به تهیه و تولید نقشه است، تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

وی بیان داشت: در این زمینه برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده است که ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت در قالب این قرارداد‌ها نقشه‌برداری می‌شود و با توجه به پیشرفت خوب رفع تداخلات در این شهرستان، میزان مساحت قرارداد‌های این شهرستان در ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان همچنین از اتصال شرکت‌ها به سامانه‌های ثبت اسناد خبر داد و گفت: با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه کشاورزان، علاوه بر تهیه رایگان نقشه، تشکیل و پیگیری پرونده نیز از سوی شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به محدودیت بازه زمانی فعالیت شرکت‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر بهترین فرصت برای هویت‌بخشی به اراضی کشاورزی فراهم شده است و شایسته است بخشداران، دهیاران و کشاورزان، نهایت همکاری را با شرکت‌های مشاور این اداره کل داشته باشند تا خروجی لازم حاصل شود.

میثم امیری بخشدار مرکزی جیرفت نیز فاقد سند بودن اراضی کشاورزی را برای کشاورزان مشکل‌آفرین و عامل کاهش انگیزه زارعین توصیف و در خصوص همکاری دهیاران با طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود