Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@19:28:42 GMT

آسیب‌پذیری دو میلیارد دستگاه بلوتوثی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۱۲۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، این آسیب‌پذیری به مهاجم اجازه می‌دهد تا دسترسی کامل به دستگاه قربانی پیدا و به آن نفوذ کند.

تمام دستگاه‌های دارای بلوتوث از قبیل موبایل، رایانه شخصی و دستگاه‌های اینترنت اشیاء که دارای سیستم عامل‌های اندروید، ویندوز و لینوکس هستند در معرض این آسیب‌پذیری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک‌سال است که وصله مربوط به این آسیب‌پذیری منتشر شده است.

آسیب‌پذیری BlueBorne که در سال ۲۰۱۷ کشف شد بیشتر از هشت میلیارد و دویست میلیون دستگاه بلوتوث را در معرض خطر قرار داد.

بعد از انتشار خبر این آسیب‌پذیری، تمام شرکت‌ها وصله مربوط به این آسیب‌پذیری را منتشر کرده‌اند، اما تاکنون ۲ میلیارد دستگاه این وصله را همچنان اعمال نکرده‌اند.

به دلیل اینکه این حمله می‌تواند از طریق هوا منتشر شود و مهاجم می‌تواند به سادگی تمام دستگاه‌های آسیب‌پذیر را آلوده کند، سازمان‌های دولتی و زیرساخت‌های حیاتی بیشتر در معرض خطر هستند، زیرا مهاجمان می‌توانند شبکه‌های داخلی air-gap را با استفاده از حملات airborne تحت تاثیر قرار دهند.

کارشناسان افتا توصیه می‌کنند در صورت اعمال نشدن بروزرسانی تاکنون، هرچه سریع‌تر به بروزرسانی دستگاه‌های خود شامل موبایل، رایانه شخصی و دستگاه‌های اینترنت اشیا اقدام کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آسیب پذیری دستگاه بلوتوثی افتا اینترنت اشیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مسئولیت پذیری تیپاکس

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آنچه که ما این روزها از عملکرد پست می شنویم عملکرد مثبت و سرعت عمل در ارسال محموله های پستی از سوی شرکت پست است اما گاهی برخی از شرکتهای پستی با بی مسئولیتی موجب نارضایتی مشتریان را فراهم می کنند شهروند خبرنگاری در پیامی درباره این موضوع صحبت کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما

بعد از ۸ روز تاخیر کالا تازه میرسه به شهر، میدن به پستچی ،پستچی زنگ میزنه به گوشی وشی خاموشه، بدون مراجعه به آدرس ظرف دو ساعت کالا برگشت داده میشه به مبدا، و جالبه که درحالی که کالا برگشت داده شده به مبدا ساعت ۹ شب که ساعت کاری نیست اس ام اس میاد که شما کالا را تحویل گرفتید درحالی که نه مشخصه که کدوم پستچی به چه آدرسی کالا رو برده ، پشتیبانی هم برای اینکه از سر خودش باز کنه عصر روز جمعه یه تماس ۵ ثانیه ای روی گوشی انداخته و حتی فرصت جواب دادن ندادن که بعدا بگن شما خودت جواب ندادی ، توز سامانه اینماه شکایت ثبت میکنیم از عدم ارسال کالا حتی جواب نمیدن ، اینهمه شاکی هم هست اما هیچ شبکه خبری حاضر نیست خبری پوشش بده

دیگر خبرها

  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی از پارکینگ‌ها تا این تاریخ
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است