Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@03:35:43 GMT

پاسخ کرملین به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۷۱۸۲

پاسخ کرملین به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه

ریاست‌جمهوری روسیه حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را نقض حاکمیت این کشور دانست.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روسیاالیوم، ریاست‌جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض حاکمیت این کشور به شمار می‌رود.

کرملین در این بیانیه افزود که حادثه سقوط هواپیمای روسیه به این دلیل رخ داد که به توافق روسیه و اسرائیل درباره جلوگیری از حوادث خطرناک عمل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرملین افزود که پوتین به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفته که عملیات هوایی این رژیم نقض حاکمیت سوریه است.

در پی سرنگون شدن یک هواپیمای حامل نظامیان روسی بر فراز لاذقیه در تعقیب و گریز شب گذشته پدافند هوایی سوریه و جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دمشق را مسئول شلیک به این هواپیمای روسی دانست.

این در حالی است که به گفته منابع نظامی روس، جنگنده‌های اسرائیلی در تجاوز هوایی شب گذشته به لاذقیه، برای در امان ماندن از شلیک‌های پدافند هوایی سوریه، در پشت هواپیمای روسی قرار گرفته و از آن به صورت سپری در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرملین بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد