Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@03:38:19 GMT

قدردان تلاش‌های ایران و روسیه‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۹۰۷۸

 به گزارش جهان نيوز، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه با تمجید از مواضع ایران و روسیه در نشست سه جانبه تهران، گفت دمشق از توافق به دست آمده در گفت‌وگوهای دوجانبه روسیه و ترکیه که درباره وضعیت «ادلب» استقبال می‌کند.
به نوشته خبرگزاری «تاس»، جعفری که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت می‌کرد، گفت: «سوریه قدردان تلاش‌هایی است که روسای جمهور روسیه و ایران در نشست اخیرشان در تهران داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی افزود: «دولت سوریه از توافقی که روز گذشته در "سوچی" درباره ادلب به دست آمد، استقبال می‌کند. تأکید می‌کنیم که این توافق حاصل رایزنی‌های فشرده میان جمهوری عربی سوریه و فدراسیون روسیه و با هماهنگی کامل میان دو دولت است.»
روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه دو هفته پیش برای صحبت درباره وضعیت «ادلب» که تنها منطقه مهم باقی مانده در اختیار تروریست‌هاست، در تهران گردهم آمدند. این هفته پس از گفت‌وگوی مجدد روسای جمهور ترکیه و روسیه در شهر سوچی، اعلام شد که طرفین برای ایجاد مناطق عدم درگیری در ادلب و در عین حال مبارزه با گروه‌های تروریستی به توافق دست یافته‌اند.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این مورد گفت: «دولت سوریه از هر ابتکاری که هدف آن احیای ثبات در اراضی آسیب‌دیده از فعالیت‌های تروریستی باشد، استقبال می‌کند.»
منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

تین نیوز

بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در این اجلاس وزیر اقتصاد امارات گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند؛ امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد امارات جلسه امروز را نشانی از عزم ایران و امارات برای توسعه روابط به همت دولت های دو کشور دانست و افزود: در ایام گذشته روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به خوبی توسعه پیدا کرده بود، اما باید روابط در تمامی حوزه ها توسعه پیدا کند.

بن الطوق الماری تصریح کرد: کشور امارات در بین شرکای تجاری خود بعد از چین بالاترین میزان روابط تجاری را با ایران دارد که سال گذشته هم این میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حجم تجارت و صادرات از امارات به ایران در سال گذشته به ۲۷ میلیارد دلار رسیده است که نشان می دهد طرفین علاقه مند به توسعه روابط در تمامی حوزه ها هستند.

بن الطوق الماری گفت: تعداد زیادی از شرکت های ایرانی در امارات مشغول فعالیت هستند و امارات از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کند.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه