Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان سرعت باد عصر چهارشنبه را حدود 90 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: این تند باد باعث شکستن 20 اصله درخت در حاشیه جاده های استان شد و بارش های شدید شامگاه گذشته آبگرفتگی برخی منازل در روستاهای شهرستان آق قلا را در پی داشت.

مجتبی جمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افتادن این درختان آسیبی به خودروهای عبوری در جاده ها وارد نکرد، هرچند در رفت و آمد ماشین ها اختلال ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که نیروهای مدیریت بحران و ستاد حوادث استان براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی در آماده باش کامل بودند، افزود: با حضور نیروهای راهداری، تنه این درختان از سطح جاده ها جمع آوری و تردد به حالت اولیه برگشت.
به گفته وی، در محور توسکستان شهرستان گرگان نیز براثر بارش شدید، شاهد ریزش سنگ و مسدود شدن این جاده به مدت کوتاهی بودیم که نیروهای اداره کل حمل و نقل جاده ای استان نسبت به بازگشایی آن اقدام کردند.
جمالی یادآور شد: با وجود ادامه بارش ها در برخی مناطق گلستان هم اکنون تمامی جاده های استان باز و تردد در آنها به صورت عادی جریان دارد.
وی افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی در استان از رانندگان تقاضا می شود از رفت و آمدهای غیرضرور بویژه در مسیرهای کوهستانی خود داری کنند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه خسارت مالی این تندباد هنوز برآورد نشده است، گفت: براساس اعلام دستگاه های امدادی هلال احمر، اورژانس و مراکز درمانی استان این حادثه باعث مصدومیت 2 نفر از هم استانی ها در روستای 'اوچ تپه' از توابع آق قلا شده که مصدومین به بیمارستان آل جلیل این شهرستان منتقل شدند.
وی تصریح کرد: همچنین بارش های رگباری عصر چهارشنبه باعث افتادن برخی تیرها و ترانس ها و خاموشی برق در برخی شهرهای استان از جمله گرگان، علی آباد کتول و جلین شد که با حضور به موقع نیروهای شرکت توزیع برق گلستان، در کمترین زمان این مشکل رفع شد.
به گفته وی، همچنین بارش های شدید در 53 روستای شهرستان آق قلا واقع در شمال استان باعث آبگرفتگی برخی منازل و کنده شدن و آسیب دیدن سقف چند خانه شد.
وی اضافه کرد: با حضور به موقع نیروهای امدادی هلال احمر و با استفاده از دستگاه های کف کش، آب های منازل تخلیه و نیروهای شهرداری و دهیاری ها آبگرفتگی معابر را برطرف کردند.
جمالی اضافه کرد: به تعدادی از خانوارهای روستایی که سقف منازل آنها آسیب دیده بود نیز چادرهای امدادی و پلاستیک برای پوشش موقت سقف منازل داده شد.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به تاسوعا و عاشورای حسینی، تندباد و بارش های شدید باعث اختلال در برگزاری برخی آیین های ماه محرم شد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان از ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان نیز خبر داد و از مسافران و مردم خواست که با توجه به پیش بینی آبگرفتگی معابر و احتمال بروز سیلاب، از حضور در حاشیه رودخانه ها خود داری کنند.
3014/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران تندباد گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم

به دنبال بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در مسیر جاده دولت‌آباد ـ روداب غربی، راه ارتباطی به ۵۰ روستا مسدود شد. 

صادق دادالله‌پور معاون عمرانی و رئیس ستاد بحران بم با اشاره به اینکه به واسطه بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در مسیر جاده دولت‌آباد ـ روداب غربی، راه ارتباطی ۵۰ روستا تا اطلاع ثانوی بسته است، گفت: تلاش ها برای بازگشایی این محور همچنان ادامه دارد.ن عمرانی و رئیس ستاد بحران بم با اشاره به اینکه به واسطه بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در مسیر جاده دولت‌آباد ـ روداب غربی، راه ارتباطی ۵۰ روستا تا اطلاع ثانوی بسته است، گفت: تلاش ها برای بازگشایی این محور همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان