Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@09:05:59 GMT

کربلا به روایت نماد ها

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۹۶۴۶

کربلا به روایت نماد ها

آب روان است و کاروان ها گویی در حال حرکت هستند زینب میان قتلگاه نشسته است و خیمه ها در آتش می سوزند و این وقایعی است که در نمایشگاه به تصویر کشیده شده اند.

نمایشگاه مردمی وقایع کربلا در خیمه برگزار شده است در این نمایشگاه ماکت ها صحنه کربلا را به صورت نمادین به تصویر کشیده اند.

مرتضی محرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایشگاه واقعه کربلا در یک خیمه برگزار شده است، پیش از برگزاری نمایشگاه مراسم خیمه سوزی را در این مکان برگزار می کردیم اما تصمیم گرفتیم به جای خیمه سوزی وقایع کربلا را به تصویر بکشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: ماکت هایی که از وقایع کربلا ساخته شد و جلوه هایی که به صورت نمادین برای این نمایشگاه فراهم شده مانند نهر فراتی که میان خیمه ساخته شده است صحنه های کربلا را به خوبی تداعی می کند و برای هر صحنه یک نوحه آماده شده که پخش می شود.

وی افزود: با اینکه این نمایشگاه با هزینه مردمی برگزار می شود و از دو ماه قبل محرم هر کس کاری می تواند انجام می دهد تا خیمه برپا شود اما  در سال گذشته این نمایشگاه به عنوان پر بازدید ترین نمایشگاه استان اصفهان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، این نمایشگاه تا ۲۰ محرم واقع در خیابان اشرفی اصفهانی(کهندژ)، خیابان نبوی منش، کوچه ۱۲۰، جنب قبرستان حبیب ابن مظاهر برگزار می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عاشورا نمایشگاه اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران