Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دلسوختگان و شیفتگان سید و سالار شهیدان و اهل بیت (ع) در سیستان و بلوچستان با روشن کردن شمع یاد فداکاری و آزاد مردی های اباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش را گرامی داشتند .

روضه، نوحه خوانی و قرائت زیارت عاشورا از دیگر برنامه های شام غریبان شهدای دشت نینوا در کلیه روستاها و شهرستان های استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداران حسینی در سیستان و بلوچستان بعد از برگزاری 10 شبانه روز مراسم روضه خوانی و عزاداری در حسینیه ها ، مساجد و تکایا، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در غروب غم گرفته عاشورا به یاد بی پناهی و غربت اهل بیت(ع)، در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایشان اشک ماتم ریختند.

در مراسم شب شام غریبان که در حسینیه ها ، مساجد ، تکایا ، مزار شهدای و کهف الشهدا زاهدان برگزار شد حضور کودکان مشکی پوش که نام اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت زینب (س) برروی لباسهایشان نقش بسته، به همراه خانواده هایشان شمع روشن کردند و جلوه خاصی به این آیین بخشیدند.

برپایی و حرکت دسته های عزادار نیز در کوچه ها و معابر استان و زمزمه نوحه های غم انگیز از دیگر برنامه هایی است که در این شب انجام می‌گیرد.

امسال نیز ارادتمندان به ابا عبدالله الحسین (ع) در سیستان و بلوچستان در مراسم محرم و شام غریبان بار دیگر عشق و ارادت خود را به شهدا و اسرای کربلا به نمایش گذاشتند و بر مظلومیت خاندان پیامبر(ص) ناله و فغان کردند.

آیین شام غریبان در زاهدان در فضایی آکنده از حزن و اندوه با شرکت هیات های عزادار در کنار گلزار پنج شهید گمنام و کهف شهدای محله ابوذر زاهدان در این شهرستان برگزار شد.

مردم عزادار زاهدان در اطراف مقبره و ضریح شهدای گمنام که بر بالای تپه سنگی بنا نهاده شده و به تپه نورالشهدا و کهف شهدا مشهور است، با روشن کردن شمع در فضایی اندوه بار با مداحی و نوحه سرایی و اشک و آه و ناله در آخرین شب دهه نخست محرم اوج اخلاص و محبت به اهل بیت را به نمایش گذاشتند. 

برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از عزاداران گوشه ای دیگر از عشق و ارادت مردم زاهدان به خاندان عصمت و طهارت است.

دیگر نقاط سیستان و بلوچستان علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان های مختلف استان با برپایی آیین شام غریبان به یاد بازماندگان حادثه کربلا در مساجد، حسینیه ها و تکایا با روشن کردن شمع به سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/ب

آیین شام غریبان به یاد غریبان کربلا در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم97 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان