Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در عرصه های بین المللی باید باور کنیم که همه چیز در دست خداوند است و از غرب و استکبار قطع امید کنیم؛ این یک تفکر و تمدن است که جامعه ایمانی فقط به خداوند تکیه دارد چرا که مرگ با عزت بهتر از زندگی همراه با پستی و ذلت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز (30 شهریور) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: اگر بخواهیم قرآن در وجود ما اثرگذار باشد و در راه صراط مستقیم حرکت کنیم لازمه آن داشتن تقوای الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه انسان باید در دنیا شرافتمندانه و عزتمندانه زندگی کند، افزود: در قرآن آمده عزت برای خداست و کسانی که به دنبال عزت هستند باید بدانند هر عزتی به دست خداوند است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه عزت مخصوص مؤمنان است و راه رسیدن به آن اطاعت از خدا، رسول خدا، اولیای الهی و حرکت در مسیر آنان است، گفت: جبهه حق وقتی با شتاب حرکت می کند و توسعه دارد دشمن این امر را برنمی تابد.

 

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: باید عزت را در زندگی فردی و اجتماعی و عرصه های سیاسی و بین المللی حفظ کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه طمع ورزی به کرامت نفس و عزت انسان آسیب می زند، عنوان کرد: امام علی علیه السلام می فرماید اگر می خواهیم حوائج و نیازهای خود را برطرف کنیم باید عزتمندانه مشکلات را حل کنیم و نفس از پستی حفظ شود چرا که هیچ چیزی جای عزت نفس را نمی گیرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه اگر کسی خداوند را پیدا کرد دیگر در سختی و مشکلات حاضر نیست عزت نفس خود را زیر پای بگذارد، افزود: نباید ظاهر زیبای زندگی  دیگران ما را فریفته کند چرا که رزق ایمان و توفیق الهی  بهتر است.

 

حجت الاسلام نوفرستی خطاب به مدیران و مسئولان، گفت: مسئولیت ها امانت الهی است و نباید از کمک به مردم دریغ کنید و مردم نیز که مراجعه می کنند باید فقط به خدا توکل داشته باشند.

 

به گفته وی در عرصه های بین المللی باید باور کنیم که همه چیز در دست خداوند است و از غرب و استکبار قطع امید کنیم و این یک تفکر و تمدن است که جامعه ایمانی فقط به خداوند تکیه دارد و مرگ با عزت بهتر از زندگی همراه با پستی و ذلت است و «هیهات من الذله» شعار مکتب حق است.

 

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: مومنی که با تمام وجود برای دفاع حق به میدان می آید شوق شهادت پیدا می کند و امام حسین علیه السلام فرمودند« چنین مرگی برای من حسین و برای مؤمنان سعادت و عزت است و زندگی با ظالمان و سکوت در برابر آنان برای مؤمنان مرگ است».

 

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه اگر می خواهید جزو حزب الله باشید باید از تقوای الهی، ایمان و سرمایه های معنوی مراقبت کنید، عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری جریان راهپیمایی اربعین حسینی انقلابی نظیر انقلاب اسلامی است که بسیاری امروز به دنبال توطئه و شکاف بین مردم ایران و عراق هستند اما کور خواندند.

 

وی بیان داشت: باید انسان کارها را درست و با تمام جوانب و با وجدان انجام دهد همانند شهدای دوران دفاع مقدس که با تقوای الهی نیکو عمل کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جهاد از سرمایه های کشور است که زمینه عزت را برای ما فراهم کرده است، گفت: هشت سال دفاع مقدس، حضور عزتمندانه ملت ایران پیروزی را برای نظام اسلامی رقم زد و در این مسیر 230 هزار شهید تقدیم کردیم.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه امروز صحنه های جهاد متفاوت شده است، افزود: امروز جهاد فرهنگی، فکری، سیاسی و اقتصادی داریم و باید پیوسته در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه شهدا رسالت خود را انجام دادند و رسالت امروز ما حرکت در مسیر شهدا بدون تغییر در مسیر است، گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها قرار داریم و معلمان و اساتید دانشگاه باید احساس تکلیف کرده و از زیر مجموعه خود مراقبت کنند و دانش آموزان را با دین خدا و انقلاب اسلامی آشنا کنند.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم تاسوعای حسینی عاشورا امام حسین ع نهضت عاشورا تاسوعا عزاداری محرم عاشورای حسینی خامنه ای ماه محرم خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال

استاندار کردستان در شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد:  جهش تولید با استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی تکلیفی است که مقام معظم رهبری در سال‌جاری از ما مطالبه کرده‌ان و این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات محقق نمی شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: در کنار جهش تولید موضوع مشارکت مردم بسیار مهم است و باید در این حوزه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه مسئولان باید زمینه را برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم سازند، بیان کرد: جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص در هر حوزه باید دسترسی لازم را به برنامه‌هایی که دستگاه‌های دولتی ارائه می‌کنند داشته باشند تا در مورد آن نظر دهند.

کردستان ظرفیت ایجاد بندر خشک را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استقبال از افتتاح راه آهن نشان می‌دهد این ظرفیت در قالب بندر خشک در این استان وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه خیلی از محصولات که در کردستان تولید و یا از کشور عراق وارد می‌شود از طریق بندر خشک به سایر نقاط دور و نزدیک کشور ارسال می‌شود، گفت: از کردستان به سمت دورترین نقاط ایران زاهدان و از آنجا به پاکستان و ... محصولاتی که تولید می‌شود صادر خواهد شد.

 وی بیان کرد: قرارداد ۷ هزار تن غلات و ۴۰۰ هزار تن سیمان با کشور عراق بسته شده و از طریق سیستم راه آهن در حال انتقال به مرز شلمچه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم