Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود و این بار در حاشیه انجمن اروپایی آسیایی زنان در سن پترزبورگ با اشاره به حادثه سرنگونی هواپیمای شناسائی «ایل-20» روسیه خاطرنشان کرد که رفتارهای طرف اسرائیلی غیر حرفه ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا همچنین خواستار تحقیقات و بررسی های بیشتر درباره چند و چون این حادثه شد.
وی گفت: «به زودی اطلاعات جدیدی را ارائه خواهیم کرد که به سئوالات مرتبط به این فاجعه و دست داشتن خلبانان اسرائیلی در آن پاسخ خواهد داد. رفتارها و اقدامات خلبانان اسرائیلی، هواپیمای روسی را تهدید کرد و در نهایت به انهدام آن انجامید. آنها دستکم به شیوه ای غیر حرفه ای عمل و کارشناسان نظامی غیر حرفه ای بودن شیوه آنان را تأیید کردند. بسیار شرم آور است که پشت سر کسی که امنیت، از جمله امنیت خودت را فراهم می کند، قایم شوی».
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره سوریه نیز گفت که توافق اخیر ترکیه و روسیه درباره ادلب در تلاش برای جداسازی گروه های تروریست از گروه های میانه رو است.
وی همچنین نسبت به عواقب اقدام جبهه النصره در اعطای مواد سمی و در رأس آنها گاز سارین به گروه های تروریستی و مسلح فعال در منطقه، هشدار داد.
زاخارووا افزود: «روابط تاریخی و مستحکمی با اسرائیل داریم و روسیه همواره به دنبال تقویت و توسعه آنها بر اساس دوستی و همیاری بوده است. روسیه همچنین تلاش کرد تا اسرائیل با محیطش در خاورمیانه همگون شود و به عاملی برای ثبات و توسعه آن تبدیل شود، بنابراین، فاجعه روز هفدهم ماه جاری نیاز به تحقیقات بیشتر و توضیحات طرف اسرائیلی دارد که به نظرم به زودی ارائه خواهد شد».
اظهارات زاخارووا با تحولات فرایندهای مسئله سوریه در چند زمینه همراه می شود، فرایندهایی که همگی به دنبال حل و فصل دائمی بحران این کشور هستند. اظهارات وزارت خارجه روسیه بر اهمیت تکمیل تحقیقات درباره چند و چون اتفاق هواپیمای سقوط کرده روسیه تأکید دارد و همچنین نسبت به حرکتهای تروریستهای جبهه النصره هشدار می دهد، تروریستهایی که به دنبال آن هستند تا مواد شیمیایی سمی را در اختیار افراد مسلح قرار دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسيه اسرائيل ماريا زاخارووا کنفرانس خبري هواپيماي شناسايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • قتلگاه نیروهای آمریکایی در تهران کجا بود؟
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند