Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:34:53 GMT

خودباوری جوانان دستاورد مهم دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۱۶۳

خودباوری جوانان دستاورد مهم دفاع مقدس است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه موقت گنبدکاووس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس (31 شهریور تا هفت مهر) گفت: مهمترین دستاورد ملت ایران از این دوران سراسر رشادت و ایثار، خودباوری جوانان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی حکیمی درخطبه های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: ایران در سایه خودباوری و اعتماد به نفس به دست آمده از دوران دفاع مقدس، به پیشرفت های زیاد و موفقیت های فراوانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با رشادت و ایثارگری کم نظیر خود نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به نهال نوپای انقلاب اسلامی را خنثی کرده و با جانفشانی های خود حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادند.
حجت الاسلام حکیمی افزود: در جنگ هشت ساله، هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب شد که برای پاسداشت راه آنان باید از دستاوردهای این دوران به خوبی صیانت و آنها را به نسل جوان منتقل کرد.
امام جمعه موقت گنبد در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمنان برای آسیب زدن به بنیان های جمهوری اسلامی گفت: مسئولان و کارگزاران انقلاب وظیفه دارند با وحدت و استفاده از مشارکت مردم، دشمن را در این جنگ ها شکست دهند.
وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان گفت: باید با درک شرایط حساس این روزهای کشور مقابل توطئه های اقتصادی و رسانه ای دشمن ایستادگی کرده و با کمک به دولت از این مرحله عبور کنیم.
حجت الاسلام حکیمی همچنین با قدردانی از برگزاری باشکوه مراسم های عزاداری امام حسین (ع) در گنبدکاووس گفت: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از نهضت عاشورا است و نباید از مراسم عزاداری ماه محرم استفاده سیاسی و حزبی شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
3039/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امام جمعه موقت نماز جمعه گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری ابراز داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام حاجی صادقی در این مراسم، بیان کرد: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام (ره) درباره شهید مطهری، گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری ۳۲ ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی در ادامه اذعان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان)، مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری، او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام میداد.

وی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهاد‌ها دارد، پاسداریش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند، اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد، عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار کرد: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با حضور بر مزار استاد مطهری، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • دفاع ستاره پی‌اس‌جی از انریکه: به حرف او گوش نکردیم
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد