Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برای مستند سازی و اثرگذاری بهتر جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاه‌ها در حال برنامه ریزی دومین سوگواره ملی اربعین هستیم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، دومین جلسه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جمعی از معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های دانشگاهی عضو ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامرضا غفاری در این نشست ضمن اشاره به تاثیرات ماندگار جریان فرهنگی اربعین در دانشگاه ها، بر برنامه ریزی مناسب و تلاش مدیران دانشگاهی برای حضور حداکثری دانشگاهیان در این حرکت فرهنگی تاثیرگذار با کمترین هزینه تاکید کرد.

رئیس ستاد ملی اربعین دانشگاهیان کشور ضمن تقدیر از پیگیری برنامه‌های اربعین توسط اعضای ستاد، تاکید کرد: در زمینه رخداد بزرگ اربعین به عنوان یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار باید با رویکرد‌های دانشگاهی پژوهش صورت گیرد و دانشگاهیان در این زمینه آمادگی دارند.

در ادامه اعضای جلسه در مورد پیگیری نحوه ثبت نام و دریافت مجوز خروج و انجام پژوهش‌ها در مورد اربعین به ارائه نظر پرداختند.

محمد هادی عسکری در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، بر ضرورت انجام پژوهش در مورد اربعین و لزوم برنامه ریزی مناسب برای اربعین دانشگاهیان تاکید کرد.

وی از برگزاری همایش بین المللی اربعین حسینی با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به عنوان شورای علمی ستاد ملی اربعین با مرکزیت دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و افزود: طی ابلاغی که با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته، مقدمات برگزاری همایش بین المللی اربعین فراهم شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی پس از ارائه گزارشی از پیگیری کمک هزینه برای دانشجویان به منظور شرکت در زیارت اربعین، اظهار کرد: برای مستند سازی و اثرگذاری بهتر جریان و حرکت فرهنگی اربعین در دانشگاه‌ها در حال برنامه ریزی دومین سوگواره ملی اربعین هستیم.

وی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی مناسب در دانشگاه‌ها در زمینه اربعین، خاطر نشان کرد: ایجاد موکب‌های دانشگاهی در استان‌های مرزی خوزستان، ایلام و کرمانشاه برای خدمت رسانی فرهنگی به زائران به ویژه دانشگاهیان الزامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عسگری سوگواره اربعین مدیرکل فرهنگی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۲۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و گفت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات افزود: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

رجبی گفت: این اداره کل هم اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعال دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

او شبکه‌های تخصصی سمن‌های وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی)، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری معرفی کرد.

رجبی گفت: شبکه‌های تخصصی در راستای هم افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و شناسایی شبکه مسائل موجود ذیل موضوعات مشخص، ایده پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد که ساز و کار مناسبی را در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد