Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد-ایرنا- سخنگوی ارتش پاکستان خواستار پایان اتهام زنی ارتش هند شد و اظهار داشت اسلام آباد از برقراری صلح و امنیت در منطقه حمایت می کند.

به گزارش ایرنا،ژنرال آصف غفور روز یکشنبه در گفت وگویی افزود:هند با لغو دیدار دوجانبه وزیران امور خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان ملل و همزمان با به راه انداختن تبلیغات ضد پاکستانی در رسانه ها، سعی می کند بر مشکلات سیاسی و داخلی خود سرپوش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد ارتش پاکستان یک سازمان نظامی حرفه ای است و سربازان پاکستانی هیچ وقت بدون دریافت دستور از سوی مافوق خود، به اقدامی دست نمی زنند.
سخنگوی ارتش پاکستان در ادامه گفت که سربازان پاکستانی هیچ گاه به مثله کردن اجساد کشته شدگان هندی اقدام نکرده اند.
ارتش هند سربازان پاکستانی را متهم به نفوذ به خاک هند در آن سوی مرزهای خط کنترل کشمیر ،کشتن سربازان هندی و قطع اعضای اجساد کشته شدگان متهم کرده است.
سخنگوی ارتش پاکستان گفت:هند نباید بر طبل جنگ بکوبد و امنیت منطقه را با خطر روبرو کند.
وی آمادگی ارتش پاکستان را برای مقابله با هر نوع حمله و تجاوز نظامیان هند به داخل خاک پاکستان اعلام کرد و گفت:پاکستان به امنیت و ثبات در منطقه پایبند است.
وزیر اطلاعات و رسانه های پاکستان نیز در سخنانی از ارتش هند خواست از تهدید پاکستان دست بردارد.
'فواد چودری'در پیام توئیتری اش با تقبیح سخنان ضد پاکستانی فرمانده ارتش هند گفت که همه می دانیم که هند با بحران سیاسی مواجه است، لذا دهلی نو برای خلاصی از فشارهای موجود و به منظور انحراف افکار عمومی این کشور، پاکستان را هدف قرار داده است.
وی از دولت و ارتش هند خواست دست از سخنان نفرت انگیز علیه پاکستان بردارد.
فرمانده ارتش هند یک روز پس از انصراف وزیر امور خارجه هند از ملاقات مشترک و از قبل برنامه ریزی شده با همتای پاکستانی اش در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک، پاکستان را به حمله نظامی تهدید کرد.
'بی پین راوت' افزود:ارتش هند با همان زبانی که پاکستان آن را می فهمد پاسخ خواهد داد.
وی با حمایت از لغو دیدار وزیر امور خارجه هند با همتای پاکستانی اش در نیویورک،گفت:تروریسم و گفت و گو نمی تواند در کنار هم قرار گیرد و پاکستان باید با تروریسم به صورت جدی برخورد کند.
فرمانده ارتش هند خاطرنشان کرد ما باید از وحشی گری های ارتش پاکستان انتقام بگیریم.
دولت هند روز جمعه و کمتر از 24 ساعت پس از پذیرش درخواست نخست وزیر پاکستان برای دیدار وزیران خارجه دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک،این قرار را لغو کرد.
تصمیم هند برای لغو دیدار وزیران خارجه هند و پاکستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل پس از کشته شدن سه نیروی پلیس در ایالت جامو و کشمیر گرفته شد.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته -شنبه-با اظهار ناخرسندی عمیق از تصمیم دولت هند در لغو دیدار از پیش برنامه ریزی شده وزیران امور خارجه هند و پاکستان در حاشیه اجلاس سازمان ملل در نیویورک گفت:از رفتار منفی و متکبرانه هند در قبال درخواست پاکستان برای آغاز گفت و گوهای صلح بسیار متاسفم.
وی در پیام توئیتری نوشت:برای آغاز دوباره روند گفت و گوهای صلح به هند پیشنهاد دیدار وزیران امور خارجه دو کشور را داده بودم که با واکنش منفی اخیر هند مایوس شدم.
وی در پیام توئیتری خود بدون ذکر نام مقامات هندی آنها را فاقد دوراندیشی و بصیرت سیاسی دانست.
آساق**6125**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان و هند تنش هاي لفظي سخنگوي ارتش پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی

سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در ادامه سفر دو روزه به پاکستان بانخبگان علمی، فرهنگی، مذهبی و اقتصادی پاکستان در شهر اسلام‌آباد پایتخت این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • عکس/ نشست صمیمی رئیس جمهور با نخبگان پاکستانی
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد