Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: جوانان فعال در تشکل های اجتماعی از سال آینده امریه می گیرند و می توانند 6 ماه آخر خدمت سربازی خود را با فعالیت در همان تشکل طی کنند.

سردار موسی کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: ستادکل نیروهای مسلح به منظور بهره گیری از ظرفیت ارگان ها و سازمان های مختلف همچون وزارت ورزش و جوانان اقدام به امضای تفاهم نامه با آنها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قرار است جوانانی که در تشکل های مردم نهاد فعال هستند، از طریق وزارت ورزش و جوانان به ستادکل نیروهای مسلح معرفی شوند تا بتوانند 6 ماه آخر دوره خدمت سربازی خود را امریه بگیرند. جوانان معرفی شده می توانند این مدت را در همان تشکلی که بودند، فعالیت کنند.
کمالی افزود: هم اکنون در حال تدوین ضوابط قانونی این موضوع در ستادکل نیروهای مسلح هستیم و پس از آن با همکاری وزارت ورزش و جوانان به دنبال تهیه ضوابط اجرایی امریه برای جوانان فعال تشکل های مردم نهاد خواهیم بود.
به گفته وی سربازان واجد شرایط از ابتدای سال 1398 می توانند از این امریه استفاده کنند.
سردار کمالی همچنین درباره تفاهم نامه ستادکل نیروهای مسلح با جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس این تفاهم نامه از ابتدای سال آینده تمام سربازان در بدو خدمت آموزش های امداد و نجات را در 50 پادگان طی می کنند.
وی عنوان کرد: سربازی سبب ایجاد مهارت‌هایی در افراد همچون توانایی زندگی در شرایط سخت، استقلال از خانواده و تحمل دوری از آنها می‌شود و در میان کسب این توانایی ها، مهارت‌های امداد و نجات وجود نداشت در حالی که این مساله ضرورت دارد.
وی گفت: سالانه 400 هزار نیروی وظیفه می‌توانند از این مهارت‌های امدادی بهره‌مند شوند که اگر تعداد افراد دارای معافیت را نیز در نظر بگیریم جامعه هدف حدود 550 تا 600 هزار نفر خواهد شد.
سردار کمالی افزود: طبق ماده 39 خدمت وظیفه عمومی افرادی به خدمت اعزام می‌شوند که از نظر جسمی واجد شرایط باشند؛ در گذشته حدود 120 هزار نفر در سال معافیت پزشکی دریافت می‌کردند که در حال حاضر این آمار به 50 تا 60 هزار نفر رسیده است.
اجتمام*3377*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جوانان ستاد كل امريه سربازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ این شهید بزرگوار سال ۱۳۴۷ در روستای مرزیجران پا به عرصه وجود گذاشت پس از گذراندن دوران تحصیلات و در سن ۱۸ سالگی به خدمت سربازی اعزام شد.
خدمت سربازی شهید آگلی همزمان با جنگ تحمیلی بود که ایشان برای پاسداری از اسلام و دفاع از حق و حقیقت به جبهه اعزام شد.
شهید مجتبی آگلی دلاور مردی که علاوه بر اینکه سرباز وطن بود از آرمان‌های اسلام و انقلاب نیز دفاع کرد و داستان زندگی اش سرشار از همه خوبی هاست.
سرانجام شهید مجتبی آگلی در سی و یکمین روز از تیرماه سال ۶۷ در سن ۲۰ سالگی در پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • جزییات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
  • خبر خوش سردار کمالی برای مشمولان وظیفه/ ثبت نام مشوق‌های مهارت آموزی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟