Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@11:04:28 GMT

کشف فسیل ۲۰ میلیون ساله در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۰۳۷۰

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل، مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: فسیل‌های کشف شده شامل دو نمونه عاج فیل با طول یک متر و احتمالاً مربوط به گروه فیل سانان (ماستودون) و طبق بررسی های اولیه کارشناسی مربوط به دوره زمین شناسی میوسن با قدمت حدود بیست میلیون سال هستند.

محمد خداپرست گفت : نمونه‌های فسیل طی سه روز حفاری، خاکبرداری، فیکس کردن و جداسازی از لایه‌ها و دیواره ترانشه با رعایت اصول حفاری گروه فسیلی مهره‌دار استخراج و جهت مطالعات تکمیلی به موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در محل سایت پروژه راه آهن میانه – اردبیل واقع در شهرستان کوثر در طی دو سال گذشته فسیل‌های دندان، استخوان فک و استخوان کف پای خانواده زرافه، اسب سانان، گاوسانان و فیل‌ها توسط آقای جعفرزاده کشف، استخراج و با تدوین مقالات علمی پژوهشی ثبت شده است.

هر دو نمونه فسیل در سایت پروژه راه آهن میانه - اردبیل و توسط دیرینه شناس نامبرده مشاهده و استخراج شده است.

شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر در جنوب غربی استان اردبیل و کیلومتر 80 شهر اردبیل قرار دارد.

گفتنی است، میوسن یا مایوسن، به یک دوره زمین‌شناسی از دوره نئوژن است در فاصله 23٫03 تا 5٫333 میلیون سال گفته می‌شود. گیاهان و جانداران میوسن به نسبت نوین بودند. پستانداران و پرندگان تا آن هنگام به خوبی شکل گرفته بودند. نهنگها، خوک‌های دریایی، و کتانجکها در زمین پراکنده شده بودند. دوره میوسن از آن رو برای دانشمندان منبع کنجکاوی است که بالا آمدن رشته کوه‌های هیمالیا در این دوره شکل گرفت؛ پدیده‌ای که خود باعث ایجاد باران‌های موسمی در شبه‌جزیره هند شد و با یخ‌بندان‌های نیمکره شمالی ارتباط داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص طلای تقلبی (فیلم) چگونه طلا از یک معدن میلیارد دلاری استخراج و به شمش تبدیل می‌شود (فیلم) دستبند طلا چگونه در کارگاه ساخته می‌شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود