Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@04:55:32 GMT

رسوایی جنسی نامزد مورد علاقه ترامپ

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۰۴۲۰

رسوایی جنسی نامزد مورد علاقه ترامپ

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا صداقت زنی که نامزد مورد نظر وی برای عضویت در دیوان عالی را به تهاجم جنسی متهم کرده است زیر سوال برد.

 

کریستین بلازی فورد مدعی است که برت کاوانا، نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا در سال ۱۹۸۲ میلادی در یک مهمانی برای تجاوز جنسی به او هجوم برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برت کاوانا و کریستین بلازی فورد در آن زمان هر دو به دبیرستان می‌رفتند. دونالد ترامپ به دنبال بازنشستگی یکی از ۹ قاضی دیوان عالی، برت کاوانا را برای عضویت مادام العمر در این نهاد معرفی کرد.

 

او در روزهای گذشته از انتقاد از کرستین بلازی فورد که دارای دکترای روانشناسی است خودداری کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اظهار داشت: «شک ندارم که اگر حمله به دکتر فورد به آن بدی که او مدعی است صورت گرفته بود بلافاصله شکایت قضایی از سوی او یا والدینش با کمک مقامات پلیس مطرح شده بود.»

 

وکیل کریستین بلازی فورد که ساکن کالیفرنیا است در حال مذاکره با کمیته قضایی مجلس سنا در مورد احتمال ادای شهادت موکلش در برابر این کمیته است.

 

اعضای دموکرات مجلس سنا خواستار بررسی ادعای کریستین بلازی فورد شده اند.

 

کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا هفته گذشته پس از ادعای کریستین بلازی فورد رای گیری در مورد صلاحیت برت کاوانا را به تاخیر انداخت.

 

تائید عضویت برت کاوانا موقعیت محافظه کاران را در دیوان عالی ایالات متحده در برابر قضاتی که در موضوعات اجتماعی (مانند سقط جنین، حقوق زنان و حقوق اقلیت های نژادی و جنسی) عقاید لیبرال دارند، تقویت می‌کند.

 

برت کاوانا، قاضی محافظه‌کار و مشاور جورج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز بوده است.

 

تصمیم‌گیری دربارۀ تایید یا عدم تایید برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی با سنای آمریکاست و اگرچه در حال حاضر جمهوریخواهان اکثریت را در سنا در اختیار دارند اما این اکثریت بسیار ضعیف (۵۱ به ۴۹) است.

 

موضوع تایید شدن برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با این تایید، او بطور مادام العمر در این مقام قرار خواهد گرفت و به این ترتیب توازن قدرت در دیوان عالی دست‌کم برای یک نسل به هم خواهد خورد.

 

پیش از این در سال ۱۹۹۱ میلادی نیز کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی آمریکا در زمان نامزدی برای این پست از سوی یکی از وکلای زیردست خود به آزار جنسی متهم شد اما در نهایت سنای آمریکا به انتصاب او در این مقام رای داد.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ یورونیوز آمریکا یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل کریستین رومرو به آرسنال روی اشتباه مهلک دروازه‌بان (تاتنهام 1-3 آرسنال)

گل کریستین رومرو به آرسنال روی اشتباه مهلک دروازه‌بان (تاتنهام 1-3 آرسنال)

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • گل کریستین رومرو به آرسنال روی اشتباه مهلک دروازه‌بان (تاتنهام 1-3 آرسنال)
  • مدعیان آزادی بیان بر طبل رسوایی خود کوبیدند
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود