Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های نقض حقوق شهروندی، پیگیری ویژه این پرونده‌ها با دستور رئیس کل دادگستری استان گلستان به دادستان‌ها سپرده شد. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در جلسه کمیته حفظ حقوق شهروندی استان در گرگان گفت: پرونده‌هایی که در این هیئت بررسی و نقض حقوق شهروندی آن‌ها برای اعضای هیئت محرز شودT برای رسیدگی و صدور کیفرخواست به دادسرا‌ها فرستاده می‌شود و دادستان‌ها موظف هستند شخصا بر روند رسیدگی به این پرونده‌ها نظارت و نتیجه‌ آن را به هیئت اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هادی هاشمیان تاکید کرد: در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی با کسانی که در برخورد با مردم، قانون را نادیده می‌گیرند و سبب تضییع کرامت و حقوق شرعی و قانونی افراد می‌شوند قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی افزود: برخورد با متخلف خواسته‌ همه‌ مردم و دستگاه قضایی است، اما باید این برخورد در چارچوب قانون و با رعایت حقوق شهروندی افراد باشد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان گفت: هیئت استانی حفظ حقوق شهروندی گلستان، علاوه بر دریافت شکایت‌های حضوری مراجعین، در بازرسی‌های ماهانه چگونگی برخورد کارکنان زندان‌ها و نیروی انتظامی و کارکنان اداری و قضایی با مردم از دفاتر شعب دادسرا‌ها و دادگاه‌ها نیز بازدید می‌کنند تا مواردی که احتمال نقض حقوق شهروندان وجود دارد شناسایی و رفع شود.

به گفته‌ هاشمیان، مردم می‌توانند شکایت خود درباره نقض حقوق شهروندی را به دفتر این هیئت واقع در گرگان، بلوار شهید کلانتری (کمربندی)، خیابان دانشجو، اداره کل دادگستری استان ارائه کنند یا با شماره ۰۱۷۳۲۱۳۱۸۱۴ با کارکنان دبیرخانه‌ی این هیئت در میان بگذارند تا ثبت و پیگیری شود.

گفتنی است، هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی بر اساس دستورالعمل اجرایی بند ۱۵ قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی از سال ۸۳ همزمان با سراسر کشور در استان گلستان، تشکیل شده است. اعضای این هیئت با موارد نقض حقوق شهروندی در محاکم، دادسرا‌ها، مراجع انتظامی و زندان‌ها برخورد می‌کنند.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری گلستان حقوق شهروندی نقض حقوق شهروندی بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدامیر احمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان