Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@07:22:15 GMT

برپایی کرسی تلاوت در مجالس روضه ملایر

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۶۰۴۷

برپایی کرسی تلاوت در مجالس روضه ملایر

ایرج یارمحمدی، مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری دو دوره طرح کرسی تلاوت در مسجد سیدالشهدا(ع) و مسجد قائم‌ آل‌محمد(عج) این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بيش از پيش به مسأله عدم انفكاك قرآن و عترت(ع) باید توجه کرد.
وی اظهار کرد: بر اساس این طرح از ابتدای محرم به مدت 12 شب قبل از شروع مراسمات عزاداری توسط استاد سعید پیرحیاتی از اساتید برتر شهرستان ملایر مراسم تلاوت قرآن و بیان نکات تفسیری از منابع معتبر به ويژه از كتاب «امام حسين(ع) در آينه قرآن و روايات» تأليف اصغر غلامرضايي در مسجد سیدالشهدا(ع) و مسجد قائم‌ آل‌محمد(عج) انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: بر اساس این طرح قاری باید در حدود 10 دقیقه آیات مشخص شده ویژه آن هفته را تلاوت و حدود 10 دقیقه نیز پیام‌های آیات تلاوت شده را ذکر کند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه طرح کرسی تلاوت شامل تلاوت آیات منتخب به مدت 12 دقيقه، توضيحات آيات و نكات مهم 15 دقيقه و اجراي مسابقه حضوري از محتواي آيات و اهداي جوايز به منتخبان به مدت 3 دقيقه اجرا شد همچنین طرح بزرگ «احیای قرآن» در شب عاشورا با شرکت بیش از 3 هزار نفر از عزاداران ملایری برگزار شد.
یارمحمدی در ادامه به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در بلوار آزادی ملایر اشاره و اظهار کرد: در این محفل انس با قرآن احسان بیات و حاج‌رسول احمدی از قاریان برجسته شهرستان به تلاوت قران پرداختند.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در این محفل قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین مقدسیان ضمن بیان مناقب و فضایل امام حسین(ع) و تشریح فضیلت شب عاشورا پرداخت، گفت: تا پایان سال بیش از 10 محفل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان مجالس عزاداری محفل انس با قرآن ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود