Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، یک هفته بعد از سقوط هواپیمای نظامی روسیه در سوریه، مسکو اعلام کرد که طی دو هفته آینده سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ را تحویل سوریه خواهد داد.

 

روسیه حدود پنج سال پیش تحویل پدافند اس-۳۰۰ به سوریه را به درخواست اسرائیل متوقف کرده بود.

 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز دوشنبه ۲۴ سپتامبر با اعلام خبر تحویل این سیستم موشکی به سوریه گفت که سامانه مدرن اس-۳۰۰ قادر به رهگیری سلاح‌های هوایی تا فاصله ۲۵۰ کیلومتری است و می‌تواند هم‌زمان به چندین هدف شلیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته شویگو، سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ توان رزمی نیروی هوایی سوریه را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

 

وزیر دفاع روسیه گفت: "من تاکید می‌کنم که در سال ۲۰۱۳ به درخواست طرف اسرائیلی ما تحویل سیستم اس-۳۰۰ را که آماده ارسال بود و نیروهای سوریه در حال آموزش بودند، متوقف کردیم. اکنون موقعیت تغییر کرده است و مسئولیت این تغییر با ما نیست."

 

وعده تحویل دو هفته‌ای اس-۳۰۰ به سوریه در حالی داده شده که حدود چهار ماه پیش روسیه تاکید کرده بود که کشورش نه در حال تجهیز سوریه به این سیستم دفاعی است و در حال مذاکره برای تحویل آن.

 

هفته گذشته یک هواپیمای روس به اشتباه از سوی پدافند ارتش سوریه هدف قرار گرفت و سقوط کرد. در این حادثه ۱۵ نفر از نظامیان روسیه کشته شدند.

 

به گفته وزارت دفاع روسیه این هواپیما در لاذقیه با اصابت موشکی از سامانه دفاعی اس-۲۰۰ سوریه که در حال شلیک به سوی یک جنگنده اف-۱۶ اسرائیلی بود، سرنگون شده است.

 

وزارت دفاع روسیه که از "قصور" اسرائیل در این حادثه گزارش داده، می‌گوید خلبان‌های اسرائیلی از هواپیمای روسی به عنوان سپر دفاعی استفاده کرده و آن را در معرض موشک‌های سوریه قرار داده‌اند.

 

سرلشگر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر گفت: "اقدامات خلبانان اسرائیلی، که به مرگ ۱۵ نظامی روس منجر شد، در بهترین حالت یا فاقد استانداردهای حرفه‌ای بودند، یا اقداماتی اهمال‌کارانه و مجرمانه بودند."

 

اس-۳۰۰ از پدافندهای هوایی پیشرفته‌ای است که از آن برای رهگیری جنگنده‌ها و موشک‌های قاره‌پیما استفاده می‌شود. پدافند هوایی اس-۳۰۰ می‌تواند هم‌زمان اهداف متعددی را در آسمان ردیابی کند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اس 300 جام نیوز اسرائیل سوریه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • مخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین