Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 《عبدالخلیل معظم‌زاده》،معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری، روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان شاغل نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه، فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی دلیرمردان غیور و بزرگی است که طریق سرخ و نورانی خویش را چراغی راهنما قرار دادند تا خطه جنوب و غرب کشور سنگر و خاک‌ریزی ایمن برای ایران اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: چه نیکوست یادی کنیم از شهدای مظلوم و به خون خفته در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز که در سالروز دفاع مقدس با تهاجمی ناجوانمردانه و کور، جمعی از مردم مظلوم این بوم گلگون به خون خود غلتیدند. رمز فتح الفتوح و کلید طریق و سلوکمان از گذشته تاکنون ایران اسلامی همین بوده و خون شهدایمان دیواری بس آهنین مقابل هر تهاجم نابه جایی است.

معظم‌زاده افزود: هفته دفاع مقدس، کلاس درسی است برای ما و اسوه‌های مقاومت و حماسه و هفته پند است و درس‌آموزی برای دشمنان؛ چرا که ملت ایران این درس را به دشمنان تا دندان مسلح داد که هیچ‌گونه تسلیحاتی یارای مقاومت مقابل غیرت و پایمردی جوانان شوریده‌ حال و مومن و رزمندگان خدا باور را ندارد.

وی با اشاره به دوران جبهه و جنگ و جهاد یادآور شد: به عنوان جوانی جهادی که در آن روزهای حماسه حضور داشتم باید بگویم در آن دوران احساس درد و خستگی وجود نداشت، چرا که فرهنگ حاکم بر روابط فرمانده و فرمان‌گیر چیز دیگری بود.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهور تصریح کرد: فرهنگ بسیجی و جهادی، دفاع مقدس را به یک دانشگاه تبدیل کرده بود که در آن جایگاه استاد و شاگردی وجود نداشت چرا که در آن فضا به همه یاد می‌دادند و همه یاد می‌گرفتند؛ چون تعلقی مادی وجود نداشت. به واقع اگر تبعیت از فرماندهی بود، باوری اعتقادی را پشتوانه داشت کما اینکه فرماندهان نیز خود را سپر و سنگر فرمان‌بران می‌دانستند.

معظم‌زاده تاکید کرد: مناسبت دارد در این هفته یادی کنیم از نقش دولت و دولتمردان در هشت سال دفاع مقدس که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخلاف نظم جهان سرمایه‌داری، مردم مسلمان ایران صاحب یک حکومت اسلامی شدند و مانع و رادعی برای نقش‌آفرینی غرب و شرق در منطقه شدند.

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری افزود: در چنین شرایطی مقابله جهانی با حاکمیت نوپای ایران اسلامی شروع شد؛ از کودتا تا تجهیز منافقان و دست زدن به ترور عزیزانمان و سرانجام جنگ تمام عیار توسط رژیم بعثی عراق که با شروع جنگ تحمیلی و توأمان اعمال تحریم‌های کمرشکن شرایطی را عارض کرد که از یک سو موضوع دفاع از میهن اسلامی و پشتیبانی از رزمندگان و از سوی دیگر تامین معیشت مردم همه در دستور کار بود.

وی افزود: دولت در کنار دیگر ارکان نوپای حکومت اسلامی اقدامات پشتیبانی‌کننده فراوانی را در حمایت از رزمندگان غیورمان انجام داد و بنا به ماهیت ذاتی و وظایف تخصصی هر وزارتخانه‌ها توجه و تلاش خود را بر این امر متمرکز کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاک دفاع مقدس مسلمان نهاد ریاست جمهوری هشت سال دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۶۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به کیفی‌سازی برنامه های سوم خرداد در استان مرکزی از استفاده از ظرفیت های مردمی در برنامه های سوم خرداد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در ستاد گرامیداشت مناسب‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی، با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر به یادماندنی‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم، اظهار داشت: جمله تاریخی «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بهترین تعبیر امام خمینی(ره) برای موفقیت بزرگ آزادسازی خرمشهر بود که به اثرگذارترین شکل ممکن، عمق تعلق رزمندگان ایران اسلامی به پشتیبانی پروردگار عالم را بیان داشت.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر با رشادت و جانفشانی رزمندگان و تقدیم خون شهدای بسیاری به دست آمد، افزود: رزمندگان سرزمین آفتاب در راه دفاع از میهن حضوری پررنگ در جبهه‌ها داشتند و شهدا و جانبازان بسیاری را در این راه تقدیم کردند. سوم خرداد، عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر سرآغاز پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد به واسطه آزادی خرمشهر با علم و ایمان نیروهای داخلی به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران اسلامی تبدیل شده است. دفاع از شرف، باورها و خاک کشور، سخت‌ترین و ماندگارترین عملکرد هر ملت  است و مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ثابت کردند در مسیر دفاع از آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی همواره ثابت قدم بوده و هستند.

نظری تشریح و تبیین رشادت‌های رزمندگان اسلامی در جامعه به ویژه بین نسل جوان را محور برنامه‌های نهادهای متولی در بزرگداشت یاد شهدای سوم خرداد و عملیات بیت‌المقدس عنوان کرد و گفت: افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی به ماندگاری حماسه روز سوم خرداد کمک می‌کند بنابراین لازم است در هر شهرستانی، تعدادی برنامه غنی ویژه سوم خرداد پیش بینی و اجرا شود، همچنین در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز دستگاه‌های متولی در اعزام به مرقد مطهر امام، توجه به سفر اولی‌ها را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند