Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-28@20:35:23 GMT

وزیر ارتباطات: قیمت موبایل کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۴۳۶۶

به گزارش وانانیوز،   محمد جواد آذری جهرمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در اصفهان افزود: بالا رفتن نرخ ارز و جمع شدن گوشی‌های تلفن همراه در گمرک و انبار‌های توقیف شده از جمله دلایل گرانی این کالاست.

وی اظهار امیدواری کرد با رفع انحصار از واردات و وارد بازار شدن گوشی‌های موجود در گمرک و انبار‌های توقیف شده، قیمت گوشی‌ها در بازار کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به جمع شدن حدود ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در گمرک و ۱۲۰ هزار دستگاه گوشی در انبار‌های توقیف شده، تصریح کرد: این انبار‌ها توسط دستگاه قضایی پلمب شد تا به پرونده‌های آن‌ها به طور کامل رسیدگی شود.

وزیر ارتباطات با بیان این که شبکه ورود کالا دچار اختلال شد، تصریح کرد: از جمله دلایل این موضوع می‌توان به عدم تامین ارز از طریق سامانه نیما (نظام یکپارچهٔ معاملات ارزی) و گرفتار بودن برخی از نمایندگی‌های فعال به دلیل تخلف اشاره کرد.

آذری جهرمی با اشاره به چند رویکردی که برای رفع این مسائل پیشنهاد شد، اضافه کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد تا برای اعطای مجوز به افرادی که متقاضی واردات گوشی به شرط دادن تعهد و ارائه خدمات پس از فروش هستند، اقدام کند.

وی با اشاره به این که منتظر تصمیم وزارت صنعت برای این موضوع هستیم، بیان کرد: راهکار دوم ترخیص گوشی‌های جمع شده در گمرک است که این موضوع ایراد‌های قانونی داشت، اما با مصوبه جدید دولت، فرایند ترخیص آن‌ها آغاز شده است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه از آخرین آمار تعداد گوشی‌های ترخیص شده از گمرک اطلاع ندارد، گفت: با وارد شدن این گوشی‌ها به بازار، بخشی از افزایش قیمت آن که ناشی از کمبود کالا یا ساز و کار عرضه و تقاضا بود، اصلاح می‌شود و قیمت‌ها پایین می‌آید.

آذری جهرمی با بیان این که هنوز برای ۱۲۰ هزار گوشی موجود در انبار‌های توقیف شده، اتفاقی نیفتاده است، گفت: ما نمی‌توانیم در این موضوع دخالت کنیم، اما امیدواریم روند رسیدگی به پرونده‌های آن سریعتر انجام شود تا آزادسازی آن‌ها به کنترل قیمت‌ها کمک کند.

براساس آمار‌های منتشر شده، ایرانیان در سال بیش از ۲۰ میلیون دستگاه گوشی همراه نیاز دارند که ارزش آن به سه میلیارد دلار می‌رسد بنابراین از ابتدای امسال تاکنون باید حدود ۱۰ میلیون دستگاه وارد بازار می‌شد.
بر اساس آمار سامانه همتا (فعالسازی گوشی‌های هوشمند)، شمار گوشی‌های وارد شده از مبادی قانونی به کشور از آغاز سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار دستگاه بوده است.

شرکت در جلسه شورای اداری استان، بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سخنرانی در گفتمان توسعه پایدار شهری و دیدار با نمایندگان بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه آذری جهرمی در استان اصفهان است.

وی امروز به شهرستان‌های نطنز و گلپایگان سفر کرد.

منبع: وانا

کلیدواژه: قیمت موبایل قیمت گوشی کاهش قیمت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برسی قیمت‌ها در بازار موبایل حاکی از آن است که گران‌ترین موبایل برند سامسونگ در حال حاضر در بازار در مرز ۱۰۰ میلیون تومانی ایستاده‌است؛ سامسونگ Z FOLD ۵ با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت در حالی حاضر ۹۹ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان قیمت خورده‌است. ارزان‌ترین مدل در بین پرچمداران این برند نیز سامسونگ Z FOLD ۴ است که با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۵۳ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان قیمت خورده‌است.

سامسونگ در این مرحله کم و بیش بر گوشی تاشو تسلط داشته‌است، به طوری که علی‌رغم شباهت بسیار زیاد Samsung Galaxy Z Fold ۵ به نسل قبلی خود، همچنان در بررسی Samsung Galaxy Z Fold ۵ به امتیاز ۴.۵ ستاره دست یافته است. بنابراین احتمالاً مدل بعدی Samsung Galaxy Z Fold ۶ نیز یک گوشی بسیار خوب خواهد بود. برای مرجع، قیمت Galaxy Z Fold ۵ از ۱۷۹۹.۹۹ دلار شود، بنابراین احتمالاً Z Fold ۶ حداقل تا این حد قیمت خواهد داشت.

قیمت روز پرچمداران سامسونگ در جدول زیر آمده‌است:

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899176

دیگر خبرها

  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها