Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا روز سه شنبه در نخستین جلسه این کمیته گفت: در جهان امروز به دلیل تلاش روز افزون برای توسعه فناوری ها، تولید و مصرف مواد شیمیایی اجتناب ناپذیر است اما مواجهه افراد با این مواد، موجب بروز بیماری های شناخته شده یا ناشناخته می شود.
نظام عباسی افزود: مخاطراتی که در اثر نشت و انفجار مواد شیمیایی هنگام حمل و نقل، نگهداری و ذخیره سازی رخ می دهد، می تواند موجب آسیب به نسل های آینده و تاثیرات ماندگار زیست محیطی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: کارگران به دلیل ارتباط مستقیم با بخش تولید بیشترین آسیب را طی سالیان گذشته در محیط های کار دیده اند و کم اطلاعی و ناآگاهی نیز در پدید آمدن این آسیب ها دخیل بوده است.
وی ادامه داد: مواد شیمیایی می توانند در وجود انسان ها اثرات نامطلوب بگذارند و چنانچه به شکل ذره، گاز و بخار در محیط کار وجود داشته باشند به راحتی وارد بدن شده و سبب عوارض ریوی و پوستی برای کارکنان صنایع می شوند.
عباسی خاطر نشان کرد: این کمیته با محور حفظ سلامت نیروی کار تشکیل شد و از این طریق پیاده سازی مقررات ایمنی و بهداشت کار، تقویت سیستم های بازرسی ایمنی و بهداشت حرفه ای و تامین خدمات تخصصی برای اجرای موثر سیاست های ملی و برنامه های ایمنی و بهداشت حرفه ای ضروری است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا در ادامه از برگزاری دوره آموزشی بهداشت کار برای کارگران این شهرستان در روزهای آینده خبر داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته ملی سالمندان، گفت: برنامه های خودمراقبتی شبکه بهداشت و درمان آستارا برای جمعیت سالمند این شهرستان در 6 مرکز بهداشتی درمانی و 25خانه بهداشت به شکل مدون پیگیری می شود و اقداماتی نظیر اصلاح سبک زندگی سالمندان، همواره مورد توجه کارکنان است.
وی اضافه کرد: خودمراقبتی مستلزم ارائه آموزش هایی بر پایه نیازهای فردی و اجتماعی سالمند است و بر اساس نیازها و دغدغه های سالمندان طراحی می شود و آموزش و یادگیری آن باید تکرار شود.
از چهارم تا دهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 جهان شبکه بهداشت و درمان فناوری مواد شیمیایی نیروی کار اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری مهر، چهار بازیکن جهت ارائه پاره‌ای از توضیحات در خصوص اتفاقات بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی بیست و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آقایان به کمیته انضباطی و کمیته فنی دعوت شدند. سعید داورپناه از طبیعت به کمیته انضباطی و آرمان زنگنه از تیم طبیعت، محمد جمشیدی از تیم مهرام تهران، سالار منجی و کریم علمی از تیم شهرداری گرگان به کمیته فنی دعوت شدند.

مبین مرشدی، محمد تالاری، محمد جواد جعفزی و فرهاد بابایی از تیم خانه بسکتبال کاشان در جریان رقابت‌های لیگ دسته یک ملی بسکتبال آقایان ایران نیز به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

کد خبر 6088484 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار