Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا فرخی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه گردشگری به مشکلات مربوط به ساختمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: در گذشته ساختمانی متعلق به صنایع دستی بود که به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده که این سازمان در قبال آن دو ساختمان به ما واگذار کرده بود.

وی افزود: سال گذشته سازمان میراث فرهنگی در خصوص ساختمان خود دچار مشکلاتی شد و با توجه به طرح دعوا و پیگیری‌های لازم نتوانستیم کاری از پیش ببریم و ناچاریم ساختمان را تخلیه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخی گفت: سازمان میراث فرهنگی دارای چند ساختمان است که در تملک سایر ادارات قرار دارد با توجه به این که ما در کمترین فضا مشغول به کار هستیم و این تراکم اداری برایمان بسیار سخت است.

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در خصوص تخلیه ساختمان اسناد ملی به منظور راه‌اندازی واحد اداری میراث فرهنگی ابراز داشت: فضای اداری ما بسیار کوچک است و ما به ناچار پیگیر ساختمانهای متعلق به سازمان هستیم اما دغدغه پاسخ به مدیران در خصوص بازپس گیری ساختمان‌ها را داریم.

وی بیان داست: راه‌اندازی میدان قلعه به عنوان محل آموزش و تولید صنایع دستی یکی از پیشنهاداتی بود که توسط سازمان میراث مطرح شده زیرا این ساختمان سال‌هاست که خالی است که پیشنهاد می‌کنم آن را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهند تا احیا و بازسازی شود و چند سالی صنعتگران در آن مشغول باشند.

فرخی به وجود خانه‌های غیر مجاز اسکان گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما در بخش خصوصی، خانه‌های غیر مجاز اسکان گردشگری است که تقاضا داریم بر اساس شرایط و ضوابط قانونی جلوی فعالیت این افراد گرفته شود و در صورتی که توسط میراث به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند با آن‌ها برخورد قانونی شود.

فرخی به مسئله تغییر کاربری املاک به گردشگری اشاره کرد و گفت: املاک تاریخی باید تحت یک سری ضوابط مرمت و بازسازی شود اما برخی املاک شخصی هستند که مالک اجازه بازسازی نمی‌دهد ولی با وی به توافق می‌رسیم که تغییر کاربری داده شود.

وی ادامه داد: قرار بر این شد که شهرداری طرح تشویقی بگذارد برای املاک و ساختمانهایی که واجد شرایط هستند تا به هر شکل ممکن این ساختمانها حفظ شود و آن‌ها را مرمت کنند اما باید به مسئله پارکینگ نیز توجه شود.

فرخی به منطقه نمونه گردشگری دلفارد اشاره کرد و یادآور شد: در این منطقه پیچ خطرناکی وجود دارد که طی چند سال اخیر بین هشت تا ۱۰ کشته در اثر تصادفات داده است و با توجه به منطقه نمونه گردشگری باید به آن توجه ویژه داشت.

کد خبر 4412397

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی کرمان ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس مشهد عاشورا مراسم عزاداری گرگان شهرکرد رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا