Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ قدیمی‌ها می‌گفتند «تغییر مبارک است»،‌ حال اگر این تغییر در راستای فراگیری‌ علم و دانش باشد طبیعتا مبارک تر است. تصور کنید دانش آموزان یک سالی را حسابی درس خوانده‌اند،‌ تست زده اند، کلاس کنکور رفته‌اند، اضطراب کشیده ‌اند و غول کنکور را شکست داده اند.

در چنین شرایطی دانش‌آموزان با فضای مدرسه خداحافظی می کنند و می خواهند وارد دانشگاه شوند، زمانی که می خواستید برای اولین بار به دانشگاه بروید را به یاد می آورید؟ احساس اضطراب می کردید یا هیجان زده بودید؟‌

کاملا طبیعی است اگر انسان ها در زمان ورود به فضایی جدید کمی استرس داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شما از آن دسته افرادی بوده اید که از رفتن به دانشگاه کمی هیجان زده شده باشید. طبیعتا ترم اولی‌ها ممکن است با این دست هیجانات‌ بیشتر دست و پنجه نرم کنند. اگر شما هم ترم اولی هستید، با ما همراه شوید.

هیجان تحصیلی چیست؟

تا به حال کلمه هیجان تحصیلی را شنیده اید؟ این کلمه همان طور که از نامش پیداست، هیجانی است که افراد به هنگام تحصیل و فراگیری علوم به ان دچار می‌شوند. این هیجان می تواند در برخی موارد مثبت باشد و منجر به پیشرفت دانشجویان شود، در برخی موارد ممکن است این هیجان به افراد اجازه ندهد آن‌طور که باید بر روی دروس خود تمرکز کنند.

برای آشنایی با هیجان تحصیلی و عواقب مثبت و منفی آن با سجاد موسوی روانشناس به گفت و گو نشسته‌ایم، وی در تعریف واژه هیجان گفت: به زبان ساده هیجان احساسی است که در مرحله اول در مغز انسان ها اتفاق می‌افتد،‌ سپس منجر به اتفاقات فیزیکی در انسان‌ها می شود.

وی ادامه داد: هیجان‌‌هایی که به‌طور مستقیم با فعالیت­‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان یا دانشجویان در ارتباط است، به­ عنوان هیجان تحصیلی شناخته می شوند و انواع مختلفی دارد، موارد مثبت آن می توانددر افراد احساساتی مانند افتخار، لذت و امید را در دانشجویان ایجاد کنند. هیجانات منفی منجر می‌شود افراد احساس خستگی، خشم، شرم یا اضطراب داشته باشند.

این روانشناس گفت: این دست هیجانات در بازه زمانی مشخصی اتفاق نمی افتد و بستگی به شخصیت افراد دارد. ممکن است دانشجو به هنگام مطالعه دروس دچار هیجان شود، فردی دیگر ممکن است پیش از اینکه وارد کلاس شوند احساس هیجان داشته باشد، برخی از دانشجویان هم ممکن است زمان امتحان به هیجان دچار شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس تجربیات به دست آمده می توان گفت هیجان­ های تحصیلی می تواند بر مواردی مانند تمرکز دانشجویان و پردازش اطلاعات آموزشی و یادگیری آن‌ها تاثیر مستقیمی داشته باشد،‌ این عوامل بر پیشرفت یا افت تحصیلی دانشجویان تاثیر گذار است.

موسوی بیان کرد:‌ به عنوان مثال هیجانات منفی می تواند منجر به خستگی و اضطراب دانشجویان شود و بر عملکرد تحصیلی‌ آن‌ها تاثیر بگذارد و بلعکس،‌ هیجانات مثبت می تواند احساس اعتماد به نفس را در دانشجویان تقویت کند و منجر شود که آن‌ها در دروس خود عملکرد بهتری داشته باشند.

وی افزود: اساتید دانشگاه‌ها می توانند با استفاده از هیجانات مثبت دانشجویان را شناسایی کرده و در راستای تقویت آن تلاش کنند،‌ با تقویت این هیجانات طبیعتا میزان یادگیری دانشجویان نیز افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/

31 / 167 هیجان تحصیلی دانشجو ترم اولی روانشناس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجو ترم اولی روانشناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال تهران برابر تیم دسته اولی

به گزارش خبرگزاری مهر، این تیم در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم دسته اولی آریو اسلامشهر رفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.

در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالد آبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر، حسین زواره‌ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک نفس به زمین رفتند.

کد خبر 6088065

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • شکست استقلال تهران برابر تیم دسته اولی
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند