Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:30:35 GMT

10درصد جمعیت کشور جزء بازنشستگان هستند

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۵۶۱۳

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت کشور را بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که  عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه امروز ایران از ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آماج حمله‌ها و نیرنگ‌ها و فشار‌های شدید است، اظهار کرد: این‌ شرایط مستقیم و غیر مستقیم متوجه مردم شریف ماست و بیشترین آسیب‌ها بر اقشار ضعیف، چون بازنشستگان وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تقی زاده بیان کرد: بر اساس آمار بیش از ۱۰ درصد از جمعیت کشور متشکل از سالمندان و بازنشستگان است، در حالی که این آمار در آینده نزدیک به حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد بافت.   وی با بیان اینکه ما امروز وظیفه داریم فساد سیستماتیک را با سرعت و دقت از بین ببریم، ادامه داد: بزرگترین ثروت ما مسئولان و مدیران کشور هستند.   مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: صندوق بازنشستگی کشوری افتخار خدمت به ۱ میلیون ۴۰۰ هزار بازنشسته را دارد و دومین صندوق بیمه بازنشستگی کشور است.   وی با بیان اینکه ما مسئولان تلاش می‌کنیم فساد را در هر جایی از بین ببریم، ادامه داد: ما تلاش کردیم شفافیت، رعایت قانون، سادگی، قناعت در مصارف و مخارج سازمانی را رعایت کنیم.   تقی زاده عنوان کرد: امروزه میدان دادن به جوانان و زنان در مدیریت‌های داخل و خارج از سازمان در دستور کار است.   وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از بازنشستگان حقوقشان زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: لازمه افزایش این مبلغ آن است که دولت و مجلس تمهیداتی داشته باشند و با عزم بسیار در بودجه سال ۹۷ تلاش‌هایی برای افزایش این مبلغ صورت گیرد.   مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه در آستانه هفته گردشگری هستیم، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری برای خانواده بازنشستگان ۷۰ درصد تخفیف برای استفاده از هتل‌ها و تسهیلات زیر نظر صندوق در نظر گرفته است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند