Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی گفت: موکب های مردمی باید در ایام پیاده روی اربعین خدمات رایگان به مردم ارائه دهند و مردم نباید در این خصوص در دام برخی افراد سودجو گرفتار شوند.

سید حسن حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات رایگان موکب های ایرانی و به تبع آن موکب های آذربایجان غربی در پیاده وری اربعین شامل تمامی خدمات بهداشتی، تغذیه و درمانی است و هیچ وجهی بابت این خدمات دریافت نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سال های گذشته برخی افراد سودجو با شگردهای گوناگون برای ثبت نام زائران هزینه دریافت می کردند، گفت: در سال جاری نیز مردم اگر با این گونه موارد روبرو شدند دقت کنند که این افراد هیچ ارتباطی با ستاد اجرایی موکب های آذربایجان غربی ندارند.
وی با بیان اینکه 12 موکب از آذربایجان غربی در ایام اربعین خدمات عرضه می کنند، افزود: موکب های این استان در سامرا، مرز خسروی، کربلا و در مسیرهای ما بین کربلا و نجف استقرار می یابند.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین یک موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی تدارک دیده شده است تا زائران اهل ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از استراحت در این موکب عازم کربلای معلی شوند.
حسینی اضافه کرد: این موکب ها برای 56 هزار نفر در روز جیره غذایی گرم و سرد توزیع می کنند و به 24 هزار نفر در روز نیز اسکان می دهند.
به گزارش ایرنا هشت آبان 1397 مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و زائران حسینی از هم اکنون در شوق زیارت آن حضرت به سر می برند.
شماره حساب های 1225812717851 بانک انصار و 6041111 بانک رسالت پذیرای کمک های مردمی به ستاد اربعین است.
همچنین شماره حساب های 122542717851 بانک انصار و 010303353500 بانک ملی نیز پذیرای کمک های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات می باشد.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عتبات عاليات موكب هاي اربعين آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

معتمدیان همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 6090414

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است